Mailkit: Téměř pětina Čechů nerozklikává žádný e-mail typu spam

2. 1. 2020
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Melpomene - Fotolia.com
E-mail typu spam si častěji rozklikne člověk ve věku od 18 do 29 let. Téměř desetina Čechů pravidelně přesouvá e-maily ze složky hromadná pošta do doručené pošty.

Výzkum agentury Stem/Mark pro společnost Mailkit odhalil, že drtivá většina (98,3 %) Čechů ví o tom, že v e-mailovém účtu existuje složka spam. Její obsah pak pravidelně kontroluje 66,2 % respondentů průzkumu.

Stejně tak valná většina (88,4 %) Čechů ví i o existenci složky hromadná pošta; její obsah kontroluje 80,2 % dotázaných. Pro firmy rozesílající newslettery z toho plyne to, že by měly dbát na to, aby ve spamovém koši neskončily.

„E-mail marketing vyžaduje zodpovědný přístup tvůrců kampaní i těch, kdo je rozesílají. Dnešní pokročilé filtry na spam znamenají, že i menší prohřešky mohou v dlouhodobém horizontu mít nepříjemné následky,“ říká ředitel Mailkitu Jakub Olexa.

Spamy si častěji otevřou mladí

Z výzkumu dále vyplynulo, že 19,7 % dotázaných si e-maily typu spam nikdy neotvírá. Jedno až pět procent takových zpráv otevře 23 % respondentů, šest až deset procent 8,5 %, jedenáct až dvacet procent 4,4 % a více než pětinu spamů otevře 5,9 % Čechů.

Cyber25 Early

Zajímavostí je podle Mailkitu zjištění, že z věkové kategorie 18-29 let rozklikne 21-100 % zpráv typu spam téměř desetina respondentů (9,4 %). Na druhou stranu 40,3 % lidí v tomto věku obsah složky spam nikdy nekontroluje.

Zdroj: Mailkit

Čtěte dále

Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Firmy v nejistotě, kvůli americkým clům snižují plánované investice do IT
Firmy v nejistotě, kvůli americkým clům snižují plánované investice do IT
Anect začíná novou etapu, do vedení se staví Filip Winkelhofer
Anect začíná novou etapu, do vedení se staví Filip Winkelhofer
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu
René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu
Energie v pohybu: První společná akce ALSO a Huawei spojila technologie, udržitelnost a pohyb
Energie v pohybu: První společná akce ALSO a Huawei spojila technologie, udržitelnost a pohyb