Mailkit: Téměř pětina Čechů nerozklikává žádný e-mail typu spam

2. 1. 2020
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Melpomene - Fotolia.com
E-mail typu spam si častěji rozklikne člověk ve věku od 18 do 29 let. Téměř desetina Čechů pravidelně přesouvá e-maily ze složky hromadná pošta do doručené pošty.

Výzkum agentury Stem/Mark pro společnost Mailkit odhalil, že drtivá většina (98,3 %) Čechů ví o tom, že v e-mailovém účtu existuje složka spam. Její obsah pak pravidelně kontroluje 66,2 % respondentů průzkumu.

Stejně tak valná většina (88,4 %) Čechů ví i o existenci složky hromadná pošta; její obsah kontroluje 80,2 % dotázaných. Pro firmy rozesílající newslettery z toho plyne to, že by měly dbát na to, aby ve spamovém koši neskončily.

„E-mail marketing vyžaduje zodpovědný přístup tvůrců kampaní i těch, kdo je rozesílají. Dnešní pokročilé filtry na spam znamenají, že i menší prohřešky mohou v dlouhodobém horizontu mít nepříjemné následky,“ říká ředitel Mailkitu Jakub Olexa.

Spamy si častěji otevřou mladí

Z výzkumu dále vyplynulo, že 19,7 % dotázaných si e-maily typu spam nikdy neotvírá. Jedno až pět procent takových zpráv otevře 23 % respondentů, šest až deset procent 8,5 %, jedenáct až dvacet procent 4,4 % a více než pětinu spamů otevře 5,9 % Čechů.

WT100_25

Zajímavostí je podle Mailkitu zjištění, že z věkové kategorie 18-29 let rozklikne 21-100 % zpráv typu spam téměř desetina respondentů (9,4 %). Na druhou stranu 40,3 % lidí v tomto věku obsah složky spam nikdy nekontroluje.

Zdroj: Mailkit

Čtěte dále

IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
AI je klíčová pro budoucnost, myslí si tři ze čtyř partnerů TD Synnex
AI je klíčová pro budoucnost, myslí si tři ze čtyř partnerů TD Synnex
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure