Maloobchodní prodej ICT v lednu 2014 rostl v ČR jednociferně, v SR dokonce dvouciferně

12. 3. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © .shock - Fotolia.com
Český i slovenský maloobchod zaznamenaly metrikou statistických úřadů v lednu 2014 slušný meziroční růst.

V maloobchodě (vč. prodeje pohonných hmot  - CZ-NACE 47) se v lednu 2014 sezónně očištěné tržby zvýšily reálně meziměsíčně o 0,4 % a meziročně očištěné o vliv počtu pracovních dní o 0,7 %.

Nejdynamičtěji rostly tržby za prodej přes internet či prostřednictvím zásilkové služby (o 23,7 %). K celkovému růstu přispěl také vyšší prodej počítačového a komunikačního zařízení (o 4,6 %) a dalšího sortimentu.

U většiny nepotravinářského zboží pokračovalo snižování cen, nejvýrazněji v sortimentu ICT zařízení. 

Cenový deflátor (CZ-NACE 47) ke stejnému období předcházejícího roku (bez vlivu DPH) činil 99,8 %. V porovnání s prosincem 2012 se zvýšil o 0,3 p.b.

Na Slovensku v lednu vzrostly tržby meziměsíčně obecně ve velkoobchodě o 2,6 % a v maloobchodě o 1 %.

Cyber25

Meziročně se tržby ve velkoobchodě v úhrnu navýšily o 7,3 %, avšak velkoobchodní prodej ICT zařízení naopak klesal o 13 %.

Maloobchodní tržby na Slovensku rostou meziročně třetí měsíc po sobě. Jejich celkový nárůst o 3,1 % souvisel především s růstem prodeje ICT zboží, a to 21 %.

Zdroj: Český statistický úřad, Štatistický úrad SR

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen