MasterCard v ČR překonal milion vydaných bezkontaktních karet

10. 1. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © goodluz - Fotolia.com
Obliba bezkontaktních karet v ČR roste, uskuteční se přes ně více než čtvrtina nákupů.

Společnost MasterCard oznámila, že v rámci České republiky vydala již přes milion bezkontaktních karet MasterCard a Maestro. V rámci svých statistik rovněž uvedla, že ze všech transakcí v českých obchodech se jich již 27 % uskutečnilo bezkontaktní cestou.

Výhodou bezkontaktních plateb je podle MasterCardu rychlost a bezpečnost. U částek do 500 Kč není potřeba zadávat PIN a zákazník kartu po celou dobu transakce nepouští z ruky.

Karta musí být přiložena nejméně na vzdálenost pěti centimetrů ke speciálně vybavenému terminálu, aby mohla být platba uskutečněna, a i kdyby zákazník omylem přiložil kartu dvakrát, platba bude odečtena jen jednou, uvádí společnosti.

Bezkontaktních karet ČSOB a Era bylo zatím vydáno přes 800 000. Banka uvádí, že v Čechách je už každý třetí platební terminál bezkontaktní.

Channeltrends letní speciál

Statistiky zveřejněné ČSOB ukazují, že průměrná bezkontaktní transakce činí 480 Kč, tedy těsně pod limit, kdy už je třeba zadávat PIN.Nejstaršímu držiteli bezkontaktní karty je 91 let, naopak nejmladšímu teprve 14 let.

Zdroj: MasterCard, ČSOB

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Česká Wultra je podle Gartneru lídrem v postkvantové autentizaci
Česká Wultra je podle Gartneru lídrem v postkvantové autentizaci
Kulatý stůl o distribuci: Specialisté versus broadlineři (2. díl)
Kulatý stůl o distribuci: Specialisté versus broadlineři (2. díl)
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen