Mediaresearch: Cena je pro zákazníky hlavní výhodou nakupování v e-shopu

28. 11. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © goodluz - Fotolia.com
Průzkum agentury Mediaresearch pro Asociaci pro elektronickou komerci se zaměřil na výhody e-shopů nad kamennými obchody, jak je vidí zákazníci.

Asociace pro elektronickou komerci zveřejnila výsledky výzkumu výhod e-shopů z pohledu zákazníků. Výsledky ukazují, že největším argumentem pro e-shop je cena.

Jako hlavní výhodu ji uvedla téměř třetina respondentů (32 %). Na druhém místě se ocitla možnost objednání zboží kdykoliv (19 %) a na třetím možnost srovnání nabídky jednotlivých obchodů (18 %).

“V začátcích nakupující na Internet opravdu přilákaly nejnižší ceny a tento důvod stále vede. Postupem času se důležitějšími stávají i další výhody ať už úspora času v kombinaci s možností dodání kdykoliv nebo třeba možnost jednoduchého srovnání několika nabídek různých obchodů,” okomentoval výsledky Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.

Mezi dalšími výhodami (viz graf) zákazníci uváděli úsporu času nebo dodání domů. Pouze 1 % respondentů nevidí u e-shopu žádnou výhodu oproti kamenném obchodu.

Jak lidi nakupují na internetu?

Z průzkumu rovněž vyplynulo, že Češi mají dva oblíbené způsoby nakupování na internetu. V prvním případě zákazník navštěvuje jemu známý e-shop, s nímž má dobrou zkušenost z minulých nákupů.

Druhou variantou je nepřekvapivě používání on-line srovnávačů cen a rozhodování se podle nich.

Recenze nejsou výhodou... nebo ano?

Z výsledků průzkumu je vidět, že pouze 3 % respondentů uvedla jako výhodu možnost podívat se na hodnocení kvality nabízených produktů ostatními uživateli.

Pouhé jedno procento potom vidí jako výhodu hodnocení spolehlivosti obchodů ostatními uživateli.

Z jiných výzkumů je však známo, že recenze při on-line nákupech zohledňuje 33 % uživatelů často, 47 % občas, 15 % výjimečně a pouze 5 % nikdy.

Průzkumu se zúčastnilo 1365 respondentů nakupujících v e-shopu alespoň jednou za rok.

Obr. 1 - Graf hlavních výhod nákupu v e-shopu.

Cyber25 Early

Zdroj: Asociace pro elektronickou komerci

Čtěte dále

Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu
René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu
Energie v pohybu: První společná akce ALSO a Huawei spojila technologie, udržitelnost a pohyb
Energie v pohybu: První společná akce ALSO a Huawei spojila technologie, udržitelnost a pohyb
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Algotech znovu na nákupech, vstupuje do firmy Expinit
Algotech znovu na nákupech, vstupuje do firmy Expinit
Anect začíná novou etapu, do vedení se staví Filip Winkelhofer
Anect začíná novou etapu, do vedení se staví Filip Winkelhofer