Mediaresearch: Slováci preferují hlavně slovenské e-shopy, nakupují stále častěji

29. 7. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © filograph - Fotolia.com
Internetové obchody jsou u slovenských zákazníků stabilně oblíbené, alespoň jednou za měsíčně v nich nakupuje 29 % procent lidí.

S nakupováním na internetu má drtivá většina Slováků (95 %) ty nejlepší nebo spíše dobré zkušenosti. Jako velmi zlé své zkušenosti označila pouze 2 % dotázaných nakupujících.

Více než polovina internetových uživatelů nakupuje v internetovém obchodě alespoň jednou za čtvrt roku (nebo častěji), což je o 13% více než v roce 2010.

Každý týden vyrazí na internetové nákupy 5 % dotázaných Slováků a alespoň jednou měsíčně v e-shopu nakoupí 24 % respondentů

Výsledky vyplývají z výzkumu Mediaresearch Slovakia pro Slovenskou asociaci elektronického obchodu. Průzkum se uskutečnil na reprezentativním vzorku 1006 respondentů Slovenského národního panelu.

Graf 1: Zkušenosti s on-line nakupováním na Slovensku

 

Graf 1: Zkušenosti s on-line nakupováním na Slovensku

Graf 2: Frekvence nákupů v internetových obchodech

Graf 2: Frekvence nákupů v internetových obchodech

Výrazně méně rozšířený je naopak nákup v zahraničních e-shopech, kde za poslední rok nenakoupila více než polovina dotázaných Slováků. Více než polovinu ze svých on-line nákupů za poslední rok, udělalo v zahraničí e-shopech 14 % respondentů.

Co se týče platby za nákupy na internetu, preferují Slováci stabilně dobírku (49 %). Poměrně oblíbený je však i bankovní převod, který podle průzkumu volí zhruba čtvrtina zákazníků.

Kartou přes internet v současné době platí 13 % lidí a možnost platby přímo na pobočce při osobním odběru využívá 6 % respondentů.

Graf 3: Nákupy v zahraničních e-shopech

Graf 3: Nákupy v zahraničních e-shopech

 

Zdroj: Mediaresearch Slovakia

Čtěte dále

Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentská umělá inteligence
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentská umělá inteligence
AI transformace: Připravte svůj byznys na revoluci s umělou inteligencí
AI transformace: Připravte svůj byznys na revoluci s umělou inteligencí
Zyxel Networks uzavírá partnerství s Tailscale, snadněji propojí pobočky a klienty
Zyxel Networks uzavírá partnerství s Tailscale, snadněji propojí pobočky a klienty
V Intelu se řeže. Končí celá automobilní divize, marketingové oddělení nahradí umělá inteligence
V Intelu se řeže. Končí celá automobilní divize, marketingové oddělení nahradí umělá inteligence
Peter Majdak a Veronika Závodná posilují obchodní tým TP-Linku
Peter Majdak a Veronika Závodná posilují obchodní tým TP-Linku
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram