Mediaresearch: V české domácnosti nejčastěji najdeme LCD televizi s HD rozlišením

30. 4. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Yuri Arcurs - Fotolia.com
Průzkum realizovaný pro Asociaci televizních organizací ukázal, že české domácnosti drží krok s vývojem trhu.

Agentura Mediaresearch zveřenila výsledky kontinuálního výzkumu za rok 2014, který realizovala pro Asociace televizních organizací. Účelem šetření bylo zmapovat, jaké televize se nacházejí v českých domácnostech a k jakému vývoji u nás v této oblasti došlo.

Průzkum ukázal, že v televizních domácnostech v posledních několika letech nejvíce narostlo zastoupení LCD televizí. Tu má aktuálně doma 55 % domácností, zatímco v roce 2007 její vlastnictví deklarovalo pouhých 11 %.

Suverénně nejrozšířenějším typem televizoru je v tuto chvíli LCD, ale v posledních čtyřech letech mírně stoupá i popularita LED televizí, které v roce 2014 vlastnilo 14 % domácností.

Stabilní je naopak v posledních letech podíl televizních domácností vlastnících plazmovou televizi, který se drží na úrovni 10 %.

S nástupem moderních typů televizorů s plochou obrazovkou jde ruku v ruce setrvalý pokles vlastnictví klasické skleněné CRT obrazovky: zatímco v roce 2010 ji doma mělo 71 % domácností, v roce 2014 bychom ji našli pouze v 35 % domovů.

Graf 1 – Televize v domácnostech podle technologie

Zdroj: Mediaresearch

Modernější typy televizorů zároveň přináší svým majitelům kvalitnější obraz, Již 56 % televizních domácností má v současnosti televizor s Full HD nebo HD ready rozlišením (36 % přímo Full HD).

Standardní rozlišení obrazu (SDTV) naopak klesá: zatímco v roce 2010 se hlásilo k vlastnictví televize s touto kvalitou obrazu 73 % domácností, v loňském roce jich bylo již jen 42 %.

Graf 2 – Televize v domácnostech podle rozlišení

Zdroj: Mediaresearch

Stále také roste počet televizních stanic, které mohou české domácnosti přijímat. Tento vývoj je dán především nárůstem počtu kanálů šířených pozemním digitálním televizním vysíláním, které využívá 57 % televizních domácností. Necelá polovina (43 %) domácností dnes deklaruje příjem 25 a více stanic.

Satelitní, kabelový a IPTV příjem mají v posledních letech v ČR stabilní podíl, v roce 2014 deklarovalo jejich používání 29 %, 21 %, resp. 3 % televizních domácností.

Zdroj: Mediaresearch

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu