Zpráva MuleSoft Connectivity Benchmark Report společnosti MuleSoft odhalila, že 93 % vedoucích IT pracovníků již implementovalo nebo plánuje implementovat AI agenty v příštích dvou letech.
Studie zároveň identifikovala zásadní překážku – 95 % podniků se potýká s problémy při integraci dat. Průměrná organizace propojuje pouze 29 % svých aplikací, což omezuje efektivitu AI agentů a brání jim v plném využití potenciálu.
Z průzkumu dále vyplynulo, že drtivá většina vedoucích IT pracovníků má za to, že umělá inteligence v příštích třech letech zvýší produktivitu jejich vývojářů. A ti, kteří využívají agenty AI, jsou si ještě jistější – souhlasí s tím 98 % z nich.
ChannelWorld, nejlepší channel portál v České republice podle analytické společnosti Canalys, po šestnácti letech existence mění název na Channeltrends.
Přibližně dvě pětiny (39 %) času týmu IT stráví v průměru navrhováním, vytvářením a testováním nových vlastních integrací mezi systémy a daty, které umožňují digitální funkce a řešení pro podnik – což lze pomocí správného integračního řešení automatizovat.
Odborníci ovšem narážejí i na překážky. V průměru 90 % vedoucích pracovníků v oblasti IT tvrdí, že datová sila vytvářejí v jejich organizaci obchodní problémy. Tento problém je větší v organizacích, které používají agenty (94 %), než v těch, které agenty nepoužívají (87 %).
Co s tím?
Usnadnit život by jim mohla rozhraní API, které podle dotazovaných vedla ke zvýšení produktivity (49 %) a zvýšení rychlosti při plnění obchodních potřeb (49 %), větší angažovanosti a spolupráce zaměstnanců (47 %) i k větším inovacím (46 %).
Vedoucí pracovníci v oblasti IT podle reportu odhadují, že v průměru 40 % příjmů jejich společnosti pochází z rozhraní API a implementací souvisejících s rozhraním API. V organizacích využívajících agenty je toto číslo ještě vyšší (45 %).
„Agenti umělé inteligence mají transformovat podniky s neomezenou digitální prací. Vidíme předpovědi nové úrovně efektivity a produktivity díky sjednocené lidské a agenturní pracovní síle,“ říká Andrew Comstock, SVP a GM ve společnosti MuleSoft.
„Pro uvolnění této nové kapacity jsou však integrace a rozhraní API rozhodující pro vybudování základu připraveného pro agenty. Agenti jsou závislí na sjednocených datech a podnikových akcích, které jsou poháněny integrací a automatizací, aby mohli poskytovat přesné a důvěryhodné odpovědi a provádět složité, vícekrokové úkoly,“ uzavírá.
Zdroj: MuleSoft