MuleSoft: 93 % IT lídrů sází na AI agenty, integrace ale pokulhává

6. 2. 2025
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Depositphotos
Integrace je klíčová pro vytvoření neomezené digitální pracovní síly interoperabilních agentů, ale ne všichni se s ní dokáží vypořádat bez překážek.

Zpráva MuleSoft Connectivity Benchmark Report společnosti MuleSoft odhalila, že 93 % vedoucích IT pracovníků již implementovalo nebo plánuje implementovat AI agenty v příštích dvou letech.

Studie zároveň identifikovala zásadní překážku – 95 % podniků se potýká s problémy při integraci dat. Průměrná organizace propojuje pouze 29 % svých aplikací, což omezuje efektivitu AI agentů a brání jim v plném využití potenciálu.

Z průzkumu dále vyplynulo, že drtivá většina vedoucích IT pracovníků má za to, že umělá inteligence v příštích třech letech zvýší produktivitu jejich vývojářů. A ti, kteří využívají agenty AI, jsou si ještě jistější – souhlasí s tím 98 % z nich.

Máme nové jméno

ChannelWorld, nejlepší channel portál v České republice podle analytické společnosti Canalys, po šestnácti letech existence mění název na Channeltrends.

Přibližně dvě pětiny (39 %) času týmu IT stráví v průměru navrhováním, vytvářením a testováním nových vlastních integrací mezi systémy a daty, které umožňují digitální funkce a řešení pro podnik – což lze pomocí správného integračního řešení automatizovat.

Odborníci ovšem narážejí i na překážky. V průměru 90 % vedoucích pracovníků v oblasti IT tvrdí, že datová sila vytvářejí v jejich organizaci obchodní problémy. Tento problém je větší v organizacích, které používají agenty (94 %), než v těch, které agenty nepoužívají (87 %).

Co s tím?

Salesforce a Google Cloud společně poskytují autonomní agenty s AI Přečtěte si také:

Salesforce a Google Cloud společně poskytují autonomní agenty s AI

Usnadnit život by jim mohla rozhraní API, které podle dotazovaných vedla ke zvýšení produktivity (49 %) a zvýšení rychlosti při plnění obchodních potřeb (49 %), větší angažovanosti a spolupráce zaměstnanců (47 %) i k větším inovacím (46 %).

Vedoucí pracovníci v oblasti IT podle reportu odhadují, že v průměru 40 % příjmů jejich společnosti pochází z rozhraní API a implementací souvisejících s rozhraním API. V organizacích využívajících agenty je toto číslo ještě vyšší (45 %).

„Agenti umělé inteligence mají transformovat podniky s neomezenou digitální prací. Vidíme předpovědi nové úrovně efektivity a produktivity díky sjednocené lidské a agenturní pracovní síle,“ říká Andrew Comstock, SVP a GM ve společnosti MuleSoft.

Cyber25 Early

„Pro uvolnění této nové kapacity jsou však integrace a rozhraní API rozhodující pro vybudování základu připraveného pro agenty. Agenti jsou závislí na sjednocených datech a podnikových akcích, které jsou poháněny integrací a automatizací, aby mohli poskytovat přesné a důvěryhodné odpovědi a provádět složité, vícekrokové úkoly,“ uzavírá.

Zdroj: MuleSoft

Čtěte dále

Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho