MuleSoft: Rozhodování o investicích ovlivňuje nedostatek IT talentů

16. 9. 2022
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: NicoElNino @ fotolia.com
Personální tíže vede organizace k větším investicím do automatizace a dalších samoobslužných nástrojů.

Společnost MuleSoft ze skupiny Salesforce zveřejnila zprávu 2022 IT Leaders Pulse Report¸ která odhaluje, že téměř tři čtvrtiny (73 %) vedoucích pracovníků v oblasti IT souhlasí s tím, že získávání IT talentů nebylo nikdy těžší.

Téměř všichni (98 %) respondenti navíc uvádějí, že získávání IT talentů ovlivňuje rozhodování jejich organizace o investicích do technologií. Zpráva také ukazuje, že dnešní vedoucí pracovníci v oblasti IT využívají technologie k vytváření zkušeností pro své zaměstnance a zákazníky, které jsou více zaměřené na lidi.

Většina (86 %) vedoucích pracovníků v oblasti IT nyní tvrdí, že zkušenosti, které organizace poskytuje svým zaměstnancům a zákazníkům, jsou stejně důležité jako její produkty a služby.

Inovace jsou zásadní pro konkurenceschopnost

Čtyři z pěti respondentů dále souhlasí s tím, že vylepšené technologie zaměřené na zákazníky (86 %) a zaměstnance (85 %) jsou pro konkurenceschopnost jejich organizace zásadní.

Díky měnícím se ekonomickým podmínkám jsou technologie ještě zásadnější pro úspěch ve všech částech podniku, včetně prodeje, služeb, marketingu, obchodu a IT,“ řekl Matt McLarty, globální technický ředitel pro oblast MuleSoft.

Dnešní vedoucí pracovníci v oblasti IT se musí […] zaměřit na širší, celopodniková zlepšení procesů prostřednictvím automatizace, která podporují inovace, zlepšují zkušenosti uživatelů a podporují efektivní růst,“ dodal.

Automatizace uvolňuje ruce

Dobrou zprávou podle MuleSoftu je, že téměř devět z deseti (87 %) vedoucích pracovníků v oblasti IT souhlasí s tím, že investice do lidí jsou nesmírně důležité.

V důsledku toho většina respondentů plánuje v příštích 12 měsících investovat do zlepšení pohody IT zaměstnanců (82 %) a do zvyšování kvalifikace (78 %), což v obou případech předčí zvyšování počtu těchto zaměstnanců (68 %).

Volba podle průzkumu často padá na automatizaci a další samoobslužné aktivity. Napříč odvětvími 58 % organizací automatizuje úkoly a procesy a 53 % dává netechnickým zaměstnancům k dispozici automatizační nástroje, aby mohli uspokojovat své vlastní potřeby.

Hodnocení podle uživatelské zkušenosti

MuleSoft dále zjistil, že vedoucí pracovníci v oblasti IT jsou hodnoceni podle uživatelské zkušenosti. Více než polovina z nich je nyní hodnocena podle produktivity zaměstnanců (52 %), zatímco mnozí jsou hodnoceni také podle snižování a optimalizace nákladů (50 %), zákaznické zkušenosti (48 %) a zkušenosti zaměstnanců (46 %).

Současná ekonomická situace nedává vedoucím IT pracovníkům na výběr – musí dělat více s menším úsilím. Nástroje jsou tu od toho, aby umožnily více uživatelům stát se digitálními tvůrci a pomohly jejich organizacím růst a zároveň zvýšit efektivitu,“ uvedl McLarty.

Cyber25 Early

Automatizací procesů tam, kde je to možné, mohou vedoucí pracovníci rychleji realizovat hodnoty a urychlit inovace,“ uzavřel.

Zdroj: MuleSoft

Čtěte dále

Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Anect začíná novou etapu, do vedení se staví Filip Winkelhofer
Anect začíná novou etapu, do vedení se staví Filip Winkelhofer
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu
René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu
Algotech znovu na nákupech, vstupuje do firmy Expinit
Algotech znovu na nákupech, vstupuje do firmy Expinit