Neogenia a OD Kotva testují iBeacon, technologii proximity marketingu

7. 11. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © .shock - Fotolia.com
Technologii, která posílá informace do aplikace v zařízeních, které se ocitnou v blízkosti „majáčku", využijí malé i velké kamenné prodejny.

Obchodní dům Kotva testuje ve spolupráci se společností Neogenia novou metodu tzv. proximity marketingu, tedy marketingu „na blízko“. Používají k tomu technologii iBeacon, v tomto případě pod obchodním názvem Spothill.

Technologie spočívá s bezdrátové komunikaci „majáčků“ s chytrými zařízeními, které se dostanou do jejich blízkosti. Pokud tedy uživatel např. projde kolem prodejny, která používá tuto technologii, dostane do aplikace ve svém telefonu nebo tabletu upozornění o nabídce nebo probíhajících akcích. V případě nákupních center má technologie pomoci s orientací.

Technologii iBeacon uvedla v roce 2013 společnost Apple jako specifikaci standardů pro nízkoenergetické Bluetooth vysílače, tzv. beacony či spoty, které dokáží mobilním zařízením předávat identifikační informace. Na jejich základě je možné vyhodnotit vzdálenost zařízení od vysílače či zjistit okamžik, kdy se zařízení dostalo do nebo z jeho dosahu.

V administračním systému Spothill mohou obchodníci připravit např. uvítací kampaň pro nově příchozí zákazníky, pobídkovou kampaň pro nerozhodné zákazníky, kteří se na ploše obchodu nachází určenou dobu, ale zatím je nezaznamenal spot umístěný u pokladny, nebo třeba motivační program pro stálé zákazníky, který funguje na bázi opakované registrace.

Cyber25

Příslušná bezplatná aplikace má být v průběhu listopadu k dostání pro platformy iOS a Android, v příštím roce pak pro systémy Windows a BlackBerry.

Zdroj: Neogenia

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky