Nielsen: Názor českých spotřebitelů na ceny mobilních služeb je spíše negativní

29. 8. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: denis_vermenko @fotolia.com
V průzkumu agentury Nielsen Admosphere odpovědělo 44 % respondentů, že vnímají ceny operátorů nepříznivě, 29 % zastává neutrální pozici a 21 % cenovou politiku vnímá kladně. Operátora plánuje v blízké době změnit 11 % dotázaných.

Společnost Nielsen Admosphere zveřejnila výsledky průzkumu mínění spotřebitelů o cenách mobilních služeb a motivacích pro změnu operátora. Z odpovědí vzorku 517 respondentů vyplývá, že větší část zákazníků hodnotí ceny spíše negativně.

Jak je vidět na grafu níže, 16 % respondentů hodnotí ceny velmi nepříznivě a dalších 28 % je považuje za mírně nepříznivé. Za velmi příznivé považují ceny jen 3 % respondentů, pro 19 % jsou pak mírně příznivé. Necelá třetina se pak k otázce vyjádřila neutrálně.

Podle Nielsenu není bez zajímavosti, že nejpozitivněji ceny hodnotí mladší uživatelé v kategorii 15–34 let. Mezi pohlavími pak větší míru kritičnosti vykazovali muži – 51 % z nich vyjádřilo nepříznivý postoj k cenové politice operátorů, zatímco u žen šlo o 37 %.

Výzkum dále ukázal, že respondenti nemají příliš velký zájem o změnu operátora. Pouze 11 % zákazníků tuto změnu plánuje v následujících šesti měsících, přičemž v uplynulém roce svého poskytovatele mobilních služeb změnilo jen 13 % klientů.

Nielsen dodává, že v obou případech je nejčastějším důvodem změny výhodnější cena služeb. Samozřejmě se nabízí otázka, nakolik se do těchto relativně nízkých čísel projevuje velmi podobná cenová politika největších tří operátorů na českém trhu.

Graf – Hodnocení cenové politiky tuzemských operátorů

Channeltrends letní speciál

Hodnocení cenové politiky tuzemských operátorů

Zdroj: Nielsen Admosphere

Čtěte dále

Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Česká Wultra je podle Gartneru lídrem v postkvantové autentizaci
Česká Wultra je podle Gartneru lídrem v postkvantové autentizaci
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Kulatý stůl o distribuci: Specialisté versus broadlineři (2. díl)
Kulatý stůl o distribuci: Specialisté versus broadlineři (2. díl)
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků