NTT: Společnosti vnímají pandemii jako příležitost k růstu

17. 3. 2021
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: © Olivier Le Moal - Fotolia.com
Účastníci průzkumu se shodují, že covid-19 urychlil digitální transformaci. Zajímavé je, že pracovníci IT podle průzkumu NTT nevidí tak velký přínos technologií jako jejich ostatní kolegové ve firmě.

Společnost NTT zveřejnila Global Managed Services Report 2021, v němž uvádí, že rok od nástupu pandemie prošly organizace na celém světě významnými transformacemi ve snaze zvýšit agilitu a dosáhnout vyšší efektivity.

Z průzkumu NTT vyplynulo, že v Evropě 86,7 % manažerů souhlasí s tím, že covid-19 způsobil významné změny v jejich provozních procesech, přičemž 84,5 % respondentů uvedlo, že urychlil digitální transformaci.

Změny provozních procesů spolu s akcelerací digitální transformace podle společnosti poskytly organizacím příležitost k úpravě technologických strategií a jejich sladění s obchodními prioritami.

Interní týmy nevnímají přínosy technologií stejně

Navzdory tomu průzkum odhalil, že přetrvávají rozdíly v prioritách mezi IT oddělením a ostatními odděleními. Paradoxní podle analytiků je, že pracovníci IT nevidí tak velký přínos technologií jako jejich kolegové ve firmě.

Celosvětově je 69,9 % zástupců oddělení financí, obchodu, provozu apod. přesvědčeno o klíčovém přínosu technologické strategie, která přímo podporuje obchodní a provozní cíle organizace, avšak pouze 48,0 % IT týmů jí dává stejnou prioritu.

Podobně 69,6 % respondentů z oddělení financí, obchodu a provozu považuje rychlost a agilitu za klíčové součásti technologické strategie, za pravdu jim ale dává pouze 53,4 % IT týmů.

Odvážným štěstí přeje

Výzkum NTT dále ukazuje významné rozdíly v přístupu k dosažení tohoto cíle. Zatímco některé společnosti považují optimalizaci nákladů za zásadní při zvyšování konkurenceschopnosti, jiní jsou odvážnější v hledání nových příležitostí.

Pandemii podle průzkumu vnímají jako šanci využít tržní příležitosti k růstu, přičemž k dosažení tohoto cíle se 33,8 % společností zaměřuje na využití nových technologií.

Tento podíl stoupá na 41,7 %, pokud má firma v současné době alespoň tři čtvrtiny svých IT služeb spravovaných třetími stranami. Pokud nemá téměř žádné ze svých IT služeb spravovaných třetí stranou, podíl klesá na pouhých 25,7 %.

... a to i v České republice

NTT uvádí, že rovněž společnosti v České republice, které se významně posunuly ve své digitální transformaci, věnují oproti ostatním více času vývoji softwaru a rozvoji nových technologií, stejně jako spolupráci při plnění klíčových obchodních cílů napříč organizací.

Nově se také IT týmy ve větší míře zaměřují na partnerství s externími poskytovateli IT služeb. Zde NTT vidí velký rozdíl mezi aktuálním přístupem firem ke spolupráci s poskytovateli řízených služeb a konzervativním přístupem.

Radek Stehno, senior services architect v NTT Czech Republic vysvětluje, že zatímco první jmenovaní chápou obchodní cíle klienta a pomáhají je naplňovat, konzervativní přístup akcentuje zejména úsporu nákladů o prostou náhradu interního zdroje za zdroj externí.

Bez nových technologií to nepůjde

Společnost rovněž zjistila, že zatímco v Evropě 88,2 % top manažerů souhlasí s tím, že pro jejich strategii je zásadní nová technologie, méně než třetina (30,3 %) věří, že jejich stávající technologie je dostačující pro splnění okamžitých cílů organizace.

NTT dodává, že vzhledem k tomu, že se rychlost uvedení na trh stává primární konkurenční výhodou, je digitální transformace klíčová.

Cyber25 Early

Odvážné organizace mají podle odborníků z NTT o 50 % vyšší pravděpodobnost, že dosáhnou optimalizace při digitální transformaci, k čemuž mimo jiné využijí řízené služby od třetích stran pro více než polovinu svého IT.

Zdroj: NTT

Čtěte dále

Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících