Pixelmate: České netechnologické firmy digitalizují, ale stále zaostávají za světem

14. 10. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Olivier Le Moal - Fotolia.com
Zhruba šestina netechnologických firem v České republice je v současné době ochotná digitalizovat. To je sice podle Pixelmate sice téměř dvakrát více než před pěti lety, tuzemské firmy však stále zaostávají za světem.

Inovační studio Pixelmate uvádí, že ještě v roce V roce 2010 investovalo celosvětově do implementace digitálních technologií 4 % netechnologických společností, v loňském roce už se podle společnosti jednalo o více než 22 %.

V tomto kontextu Pixelmate odhaduje, že v České republice se v současné době podíl netechnologických firem ochotných digitalizovat pohybuje kolem 15 %. To je podle firmy téměř dvakrát více než před pěti lety.

ČR digitalizuje, ale pomaleji

Z dat průzkumu Going Digital, který vypracovala Harvardova univerzita, podle Pixelmate dále vyplývá, že investice do digitalizace dosáhnou v roce 2022 celosvětově téměř dvou bilionů dolarů. Za pět let by se tak investice měly zvednout o 16,7 %.

Celosvětový vzestupný trend kopíruje dle Pixelmate také Česká republika. Tendence digitalizovat je u nás ale podle společnosti pomalejší, ačkoli si většina firem uvědomuje, že bez digitalizace ztratí efektivitu, a tím i konkurenceschopnost.

Digitalizace ve smyslu ochoty inovovat u nás probíhá pomaleji než v zahraničí,“ říká spoluzakladatel Pixelmate Matyáš Mandík. „Firmy ji totiž chápou jen jako nutné zlo. Tím se od zahraničí hodně lišíme. Firmy, které si včas uvědomily tlak na digitalizaci, mají výhodu.

Podle Mandíka v ČR v současné době digitalizuje asi jen 15 % středně velkých společností, a dokonce méně než 10 % korporátů, přičemž je k tomu většinou nutí samotný trh nebo konkurence. Nejblíže k novým technologiím mají nepřekvapivě startupy.

„Z korporátů se nejvíce digitalizuje v bankovním a finančním odvětví, naopak nejvíce zaostávají přepravní firmy a gastro. Z naší zkušenosti také vyplynulo, že malé firmy z výrobních oborů nebo dopravní společnosti si neuvědomují, že potřeba digitalizovat se vztahuje také na ně,“ upřesňuje Mandík.

Digitalizace je drahá, ale nezbytná

Podle IDC bude v příštím roce necelá třetina firem vyčleňovat 10 % z příjmů pro naplňování své digitální strategie. Pixelmate dodává, že počet tuzemských firem, které budou ochotny vyčlenit 10 % svých příjmů na digitalizaci, bude zhruba poloviční.

Digital Marketing Institute podle společnosti zjistil, že 60 % profesionálů se bojí změny v souvislosti s digitalizací. Firmy se obávají výše finanční investice, a to i přesto, že si uvědomují důležitost a nezbytnost digitalizace si uvědomují.

Cyber25

Na otázku financování digitalizace není možné pohlížet v úrovni celkové investice. Je třeba si uvědomit, kolik peněz je potřeba na to, aby firma mohla například začít vydělávat v onlinu, a spočítat si profitabilitu takového kroku,“ uzavírá Mandík.

Zdroj: Pixelmate

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta