Podle českých internetových uživatelů mají e-shopy kvalitnější služby než kamenné prodejny

13. 2. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © jamdesign - Fotolia.com
Vyplývá to z výsledků průzkumu společností NMS Market Research a Heureka.cz mezi 6 000 uživateli internetu.

Agentura NMS Market Research a nákupní rádce Heureka.cz provedli výzkum, který porovnával spokojenost se službami elektronických a kamenných obchodů v ČR.

Výsledky ukazují, že zákazníci jsou spokojenější s e-shopy. Jejich služby jsou uspokojující pro více než dvě třetiny (67 %) nakupujících, zatímco s úrovní služeb kamenných prodejen je spokojeno pouze 43 % respondentů.

Služby e-shopů častěji hodnotí kladně ženy, kterých je 69 % oproti 66 % mužů,“ uvedl k výsledkům průzkumu Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz.

Na nakupování v e-shopech zákazníci oceňují úsporu času a peněz. Stále častěji si za kvalitní servis e-shopů připlatí na ceně. Navíc, pro mnoho zákazníků je příjemné, že mohou nakoupit kdykoliv a kdekoliv. V kamenných obchodech k tomu nemusí vždy mít prostor,“ dodal.

Nejvíce spokojených zákazníků e-shopů je mezi lidmi ve věkové kategorii 31–40 let a obyvateli Plzeňského kraje. Zvláštostí je, že se službami e-shopů je spokojeno 70 % uživatelů nad 60 let.

Při nákupu v kamenných obchodech jsou naopak v porovnání se ženami spokojenější muži.

Spokojenost s nákupem v kamenných obchodech vyjádřilo 47 % mužů oproti 39 % žen,“ uvedl Michal Osuský z agentury NMS Market Research.

Naprosto neodpovídající servis v kamenných obchodech uvedlo 9 % respondentů, v e-shopech pouze 2 %.

Průzkumu se zúčastnilo přes 6 000 internetových uživatelů. Vzhledem k tomu, že všichni respondenti byli aktivními internetovými uživately, výsledky velmi pravděpodobně neodpovídají názoru celkové populace.

Zdroj: NMS Market Research

Čtěte dále

Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu