Průzkum společnosti Mastercard odhalil znepokojivý trend: 23 % českých podnikatelů už bylo cílem podvodu, 10 % přišlo o peníze a 9 % o zákazníky. Celá třetina zná jiného podnikatele, jehož firma se stala a obětí kyberpodvodníků.
Čtyři z deseti majitelů firem si přitom nejsou jistí, jak se správně před kyberútoky chránit a existuje naléhavá potřeba odpovídající osvěty: 60 % podnikatelů uvádí, že otázkám kyberbezpečnosti potřebují lépe porozumět.
Kvůli rizikům podvodů jsou podnikatelé také velmi opatrní ohledně rozšiřování svých obchodních činností. Šest z deseti uvedlo, že kvůli riziku podvodu váhají s rozšiřováním své firmy. Kromě toho se 28 % podnikatelů obává, že pokud by byla jejich firma napadena, museli by její činnost ukončit.
Mastercard upozorňuje, že čím propracovanější jsou pokusy o digitální podvody, tím naléhavěji musí zejména majitelé malých firem a drobní podnikatelé řešit potřebu stále náročnější ochrany vlastního podnikání před rostoucími kybernetickými hrozbami.
Zdroj: Mastercard