PPL zavádí novou službu, umožní zákazníkům e-shopů rychleji vracet balíky

13. 10. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: PPL
Služba PPL Parcel CZ Return umožňuje obchodníkům opatřit zásilky zpětnou etiketou. Zákazníkovi, jenž není spokojený s obdrženým zbožím, už pak stačí nalepit ji na obdržený balík a odeslat ho nazpět.

Společnost PPL v souvislosti s růstem „vratek“ zboží zakoupeného na internetu zavádí novou službu, která si klade za cíl proces vracení usnadnit. Díky produktu PPL Parcel CZ Return můžou obchodníci zásilku opatřit zpětnou etiketou.

Přepravce novou službou dle svých slov vstříc jak e-shopům, tak jejich zákazníkům. Zpětné etikety s předtištěnými údaji s adresou pro vrácení zboží podle něj zjednodušují proces vrácení i komunikace zákazníků s e-shopy.

Na obchodníkovi pak zůstává, zda službu nabídne příjemcům zboží zdarma, nebo zda ji zpoplatní. Zákazník si přitom sám vybere, zda balík odevzdá v Parcelshopu nebo zajistí vyzvednutí řidičem PPL.

Dosud jsme vrácení zboží realizovali pouze s vybranými e-shopy, bez jednotného řešení. Nyní tuto možnost dáváme všem s námi spolupracujícím online obchodům,“ vysvětluje Milan Loidl, marketingový manažer PPL CZ.

Obchodníci si v naší webové aplikaci můžou zvolit tisk zpětné etikety, kterou následně vloží do odesílaného balíku. Pokud zákazník není se zbožím spokojený, stačí, aby etiketu nalepil na ten samý balík a odevzdal ho na jednom z našich 2 000 podacích míst – PPL Parcelshopů,“ upřesňuje.

Počet „vratek“ roste

Lednový průzkum pro PPL od agentury Nielsen Admosphere odhalil, že zpět prodejcům balíky posílá 39 % Čechů. Zatímco 25 % využívá zasílání balíků k vrácení nevyhovujícího zboží, každý sedmý kupující (14 %) pak prostřednictvím balíků řeší jeho výměnu.

Podle čísel dosud spolupracujících e-shopů, se kterými PPL zpětné odeslání zboží realizovala, se počet „vratek“ dlouhodobě zvyšuje. Přepravní společnost podotýký, že meziročně došlo k růstu o desítky až stovky procent.

WT100_25

Data zároveň ukázala, že zboží častěji vrací ženy, spíše respondenti s vysokoškolským vzděláním a lidé z malých a středních měst. Naopak méně často zasílá věci zpět nejmladší věková skupina a lidé na vesnicích.

Zdroj: PPL

Čtěte dále

Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
Webcast: HP WXP – Moderní podpora pro hybridní dobu
Webcast: HP WXP – Moderní podpora pro hybridní dobu
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity