Prázdninový prodej z pohledu resellera

24. 8. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – everythingposs
Ilustrační obrázek
Nuda a klid do obchodu nepatří ani o prázdninách a letních dovolených. Jak se poprat s ospalým zájmem zákazníků?

Pro prodejce je léto relativně klidnou částí roku. Píšu relativně, jelikož každé roční období má svoje. Lidé v létě jezdí na dovolenou, případně ji tráví doma. Menší prodejce v kamenném obchodě tak stojí před otázkou, jak nalákat zákazníky k sobě.

Využít přitom může přítomnosti samotných turistů. Každý z nich dnes totiž hledá možnost připojit se k internetu, dohledat informace, případně si poslat e-mail. Nabídnout v prodejně přístup k internetu, ale samozřejmě nestačí. Do sortimentu musíte přidat produkty, které takový turista obvykle potřebuje a nakoupí – v mém případě se osvědčily baterie do fotoaparátu a paměťové karty.

A co ti „odpočívající“ zákazníci? I ti představují potenciál specifického letního prodeje. Tráví totiž dovolenou doma a mají více času. Sami nebo i s dětmi se více věnují počítači a mají čas ho vylepšit.  Někdy stačí ve své výloze zveřejnit informaci, že s takovým vylepšováním rádi pomůžete.

Léto přináší i řadu specifických nákupů. Z případné letargie vás může vyvést jedna bouřka, která vám před pultem vytvoří frontu zákazníků poptávajících nové HDD, zdroje, nebo přepěťové ochrany. Konkrétně ty já osobně prodám skoro každému, kdo přijde po bouřce s porouchaným počítačem.

A co firmy? Všem je jasné, že pracují i v létě a zásobování spotřebním materiálem je třeba i v parném dni. To platí i pro nás prodejce. Já osobně léto považuji za čas přípravy na podzim a rekapitulaci uplynulého pololetí, stejně jako nastavení strategie pro další období. I malá firma musí mít určitý plán a vizi, na jakou skupinu zákazníků se bude zaměřovat.

Podle mě tedy není okurkové sezony, když umíte jít s dobou, nabídnout aktuální novinky a doplnit je službami. A to je to, co podle mé zkušenosti klienti ocení – kvalitní služby a záruku.

 

Channeltrends letní speciál


 

Autor proniká do tajů IT a internetu už od roku 1995. Své první zkušenosti nasbíral u PC 486 a operačního systému MS-DOS 6.2. V té době také ukončil zaměstnání mistra údržby a prošel několika pozicemi v tuzemských IT firmách. Aktuálně pracuje jako technik, prodejce a nákupčí v kamenném obchodu zaměřeném na prodej informačních technologií.

Čtěte dále

Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %