Prodej ICT zařízení v únoru 2013 rostl o 3,7 %

8. 4. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © .shock - Fotolia.com
Tržby v českém maloobchodě po očištění o sezónní vlivy klesly v únoru reálně meziměsíčně o 1,3 %.

Po očištění o sezónní vlivy se tržby v maloobchodě (vč. motoristického segmentu) v únoru reálně meziměsíčně snížily o 1,3 % a meziročně očištěné o vliv počtu pracovních a kalendářních dní klesly o 1,7 %. Neočištěné tržby klesly meziročně o 4,7 %.

Pokles zaznamenala většina sledovaných sortimentních skupin, přičemž největší vliv měl nižší prodej v nespecializovaných prodejnách s převahou potravin, kde se tržby snížily o 4,8 %.

Naopak růst vykázaly prodejny počítačového a komunikačního zařízení (o 3,7 %). Pokračoval zvýšený zájem spotřebitelů o nákupy přes internet či prostřednictvím zásilkové služby (růst o 20,8 %).

Cenový deflátor (CZ-NACE 47) ke stejnému období předcházejícího roku (bez vlivu DPH) činil 99,8 %. V sortimentu počítačového a komunikačního zařízení pokračovalo snižování cen nejvýrazněji.

Mezinárodní srovnání vývoje maloobchodních tržeb v zemích EU je k dispozici na webu Eurostatu.

Cyber25

Prodeje na Slovensku

Tržby ve velkoobchodě na Slovensku v únoru 2013 meziročně klesly o 1,1 %. Snížily se zejména ve velkoobchodně se zařízeními pro informační a komunikační technologie, a to o 10 %. V maloobchodě tržby klesly o 1,8 %.

Za první dvě měsíce roku 2013 se tržby ve slovenském velkoobchodě meziročně zvýšily o 1,6 %, a to ve většině činností. Ve velkoobchodě ICT však klesly o 5,3 %. Tržby v maloobchodě meziročně klesly o 1,6 %, ale v ICT rostly nejvíce (o 0,9 %).

Zdroj: ČSÚ, ŠÚSR

Čtěte dále

Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků