Prohlédnou na prodejně, ale nakoupí online? Již ne tak často (APEK)

10. 2. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © jura - Fotolia.com
U poloviny zákazníků z řad internetových uživatelů hrozí, že obhlédnou zboží v kamenné prodejně, ale nakoupí pak na internetu. Efekt showroomingu však klesá.

Necelá třetina nakupujících (30 %) se rozhoduje mezi nabídkou několika e-shopů, které si předtím našla. Další čtvrtina dotázaných zákazníků začne nejprve porovnáním cen na specializovaných srovnávačích a až potom si o prodejci, který nabízí nejnižší cenu produktu, zjišťuje více.

Rovnou do svého oblíbeného e-shopu zamíří při nákupu jen 16 % dotázaných spotřebitelů. Vyplývá to z průzkumu Asociace pro elektronickou komerci.

To jen potvrzuje, jak důležité je pro internetové obchodníky spokojený zákazník – rád se do kvalitního e-shopu vrátí,“ shrnul v oznámení výkonný ředitelAPEK Jan Vetyška.

Prohlédnout v kamenné, koupit v internetové

Důvěra v nakupování po internetu a dobré zkušenosti postupně mění strategii výběru zboží, uvádí APEK.

Zatímco v roce 2012 si občas zašlo do kamenného obchodu prohlédnout a vyzkoušet zboží 56 % dotázaných nakupujících, loni to bylo 46 %. Téměř vždy pak takový postup volí jen 5 % nakupujících.

Čím dál méně zákazníků vyráží do běžných obchodů na ‚obhlídku‘. E-shopy v poslední době hodně zapracovaly na vizuálním i informačním komfortu, navíc mají důvěru spotřebitelů. Ti tedy rovnou objednávají vybrané produkty bez dalšího váhání,“ dodal Jan Vetyška.

Cyber25 Early

Na jednu stranu opadá efekt tzv. showroomingu a zákazníci si zboží již vybírají rovnou na internetu. Na druhou stranu ke srovnání využívají srovnávače, které do určité míry odebírají e-shopům identitu.

Výzkum připravila Asociace pro elektronickou komerci ve spolupráci s výzkumnou agenturou Mediaresearch na vzorku  1750 respondentů reprezentujících českou internetovou populaci.

Zdroj: APEK

Čtěte dále

Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Algotech znovu na nákupech, vstupuje do firmy Expinit
Algotech znovu na nákupech, vstupuje do firmy Expinit
René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu
René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu
Anect začíná novou etapu, do vedení se staví Filip Winkelhofer
Anect začíná novou etapu, do vedení se staví Filip Winkelhofer
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Energie v pohybu: První společná akce ALSO a Huawei spojila technologie, udržitelnost a pohyb
Energie v pohybu: První společná akce ALSO a Huawei spojila technologie, udržitelnost a pohyb