Red Hat: Zákazníci jsou připraveni na digitální transformaci, partneři už tolik ne

10. 8. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © alphaspirit - Fotolia.com
Společnost Red Hat publikovala zajímavé a nepříliš lichotivé výsledky nedávného průzkumu mezi evropskými partnery. Odpovědi respondentů totiž naznačují, že digitální transformace není pro řadu partnerů příležitost, ale spíše problém.

Digitální transformace je – a v dohledné době také zůstane – velkým tématem podnikového IT. Průzkum společnosti Red Hat a portálu CRN UK mezi evropskými partnery však naznačuje, že zákazníci jsou na ni připraveni více než ti, kdo jim s ní mají pomoci.

Pro oslovené partnery totiž digitální transformace představuje téma spíše ve smyslu problému. Pouze 22 % ze 130 oslovených partnerů se domnívá, že jsou v tuto chvíli schopni pomoci zákazníkům ve všech aspektech digitální transformace.

Napřed je třeba transformovat sebe...

Čím to? Pro 38 % oslovených je hlavní překážkou přechod na nové obchodní modely, například od tradičních licencí k předplatnému. Dalších 29 % se obává, že nedisponuje dostatečnými znalostmi a dovednostmi, aby obstáli v silně konkurenčním prostředí.

Pozoruhodné je, že pro 15 % respondentů je hlavním problémem snaha výrobců udržet je mimo hru (!), což v kontextu masivní a vlastními silami neuspokojitelné poptávky nedává pražádný smysl. Bohužel nevíme, o které výrobce či segmenty trhu se jedná.

Pokud jde o priority, respondenti ve velké většině (61 %) uváděli potřebu získat schopnosti a vědomosti o technologiích. Polovina respondentů mezi priority řadí také přijetí nových obchodních modelů a třetina cítí potřebu umět zastat několik rolí naráz.

Největší poptávka je po cloudu

S tím zřejmě souvisí investice za posledních 12-18 měsíců. Respondenti nejčastěji (29 %) věnovali prostředky na posílení svých konzultačních dovedností, 24 % investovalo do nových technologií, 18 % do školení a 16 % rozšiřovalo svá portfolia.

Z hlediska poptávky zákazníků respondenti nejčastěji uváděli cloud (69 %), což dokazuje, že ačkoliv jsou cloudové služby dostupné již mnoho let, řada organizací se stále nachází na začátku této cesty a hledá partnery, kteří jim pomohou tyto technologie začít využívat.

Cyber25 Early

Red Hat dodává, že tato data jasně ukazují, že samotní zákazníci jsou připraveni na změnu, zatímco partneři mají co dohánět z hlediska vlastní transformace a adaptace na nové poměry, ať už se jedná o složení nabídky, prodejní strategii nebo přidanou hodnotu.

Zdroj: Red Hat

Čtěte dále

Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
AI transformace: Připravte svůj byznys na revoluci s umělou inteligencí
AI transformace: Připravte svůj byznys na revoluci s umělou inteligencí
Peter Majdak a Veronika Závodná posilují obchodní tým TP-Linku
Peter Majdak a Veronika Závodná posilují obchodní tým TP-Linku