Reklama Apple klame o záruce: stěžují si evropské státy

3. 10. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Apple
Evropská unie zaznamenala několik stížností na reklamní praktiky společnosti Apple. Ty podle některých členských zemí matou spotřebitele v oblasti práv na záruku.

Reklama Apple klame o záruce: stěžují si evropské státyV reakci na stížnosti od 11 členských zemí požádala evropská komisařka Viviane Redingová ministry, kteří mají ve 27 zemích Evropské unie na starost ochranu spotřebitelů, aby zkontrolovali informace o záruce v reklamních materiálech společnosti Apple.

Na Apple si stěžovalo i několik členů Evropského parlamentu, kteří tvrdí, že výrobce selhal v informování zákazníků ohledně jejich nároku na minimálně dvouletou záruku. Tuto lhůtu přímo nakazuje evropská direktiva.

Komise je znepokojena tím, že politika Applu, která výrazně propaguje jednoletou záruku od výrobce, může zákazníky uvádět v omyl, jelikož jednoznačně neuvádí automatický a bezplatný nárok spotřebitele na minimální dvouletou záruku.

Cyber25

Pokud by byl Apple uznán vinným, mohl by čelit řadě sankcí v závislosti na legislativě jednotlivých členských států. Evropská komise nemůže sama o sobě prošetřovat dodržování spotřebitelských práv. Může však zahájit řízení pro porušení legislativy, pokud existuje důkaz, že členská země systematicky selhává ve vynucení svých existujících práv.

V oznámení, vydaném v pondělí komise uvádí: „Spotřebitelé potřebují mít jistotu, že jejich práva platí bez ohledu na zemi, v níž nakupují.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky