Reklamní kampaň plánujte na úterní večer, sobotě se vyhněte (RTB House)

30. 5. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © tashatuvango - Fotolia.com
Údaje z retargetingových kampaní společnosti RTB House ukázaly, že zatímco před deseti lety lidé nakupovali v e-shopech ve volném čase, nyní nejčastěji klikají na reklamy v úterý. Ke čtvrtině veškerých konverzí dochází mezi osmou a desátou večer.

Společnost RTB House zveřejnila údaje ze svých retargetingových kampaní, z nichž lze vyčíst zajímavé údaje o chování uživatelů při nakupování v e-shopech. Pravděpodobnost, že lidé kliknou na banner a zakoupí promované zboží, je například mnohem vyšší během pracovního týdne.

Globální výsledky ukazují, že nejvyšší míry konverzí je dosahováno v úterý. Tento den se na kampaně kliká až o 37 % více a míra konverzí je vyšší o 43 %. Nejhorším dnem pro e-commerce je naopak sobota, kdy počet kliknutí na reklamu klesá na úroveň 11 % celkových týdenních výsledků.

Také uživatelé v České republice nejvíce klikali a dokončovali nákupy v úterý, kdy počet konverzí byl o 84 % vyšší než v sobotu. Počet kliků byl ve srovnání se sobotou o 35 % vyšší. Největší aktivita byla zaznamenána mezi 20:00 a 22:00 (25 % všech konverzí).

Před deseti lety lidé na internetu nakupovali především ve svém volném čase. V dnešní době díky neustálému on-line připojení, chytrým telefonům a tabletům mohou zákazníci dokončit své nákupy kdykoli a kdekoli i v pracovní době,” uvedl Vladimír Houba, regionální ředitel RTB House.

Společnost uvádí, že s rostoucím množstvím dat o nákupním chování a změnách ve zvycích spotřebitelů toho potřebují marketéři vědět více o lidech, které se snaží zasáhnout. K přesnému doručení personalizované reklamy pak může posloužit umělá inteligence.

Reklamní aktivity mohou být upravovány v horizontu dní, hodin a dokonce i minut a umožňují tak využít nejvyšší možný nákupní potenciál způsobem, který byl dříve nemyslitelný,” dodal Vladimír Houba.

Graf – Kdy Češi nejvíc nakupují na internetu

Cyber25 Early

RTB House - konverze během dne

Zdroj: RTB House

Čtěte dále

Kybernetické hrozby rostou, škody sahají do astronomických výšin
Kybernetické hrozby rostou, škody sahají do astronomických výšin
Anect začíná novou etapu, do vedení se staví Filip Winkelhofer
Anect začíná novou etapu, do vedení se staví Filip Winkelhofer
Pavla Frindtová řídí HR ve společnosti Schneider Electric
Pavla Frindtová řídí HR ve společnosti Schneider Electric
Budoucnost SOC center stojí na AI, bez lidského ověřování se ale neobejdou
Budoucnost SOC center stojí na AI, bez lidského ověřování se ale neobejdou
René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu
René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu
SoftwareOne úspěšně dokončil akvizici společnosti Crayon
SoftwareOne úspěšně dokončil akvizici společnosti Crayon