Riziko úniku dat způsobeného zaměstnanci stoupá, tvrdí Symantec a Ponemon Institute

10. 6. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Andrea Danti - Fotolia.com
Podle studie, kterou předložily Symantec a Ponemon Institute, za posledních osm let riziko úniku dat způsobeného zaměstnanci vzrostlo o více než čtvrtinu. Samotná prevence prý nestačí. Jaká je tedy vhodná ochrana?

Selhání lidského faktoru a systémové problémy v roce 2012 způsobily většinu úniků dat. Ve společné studii věnované únikům dat to uvedly společnost Symantec a Ponemon Institute.

Průměrná výše nákladů vynaložených organizací v souvislosti s jedním kompromitovaným datovým záznamem prý aktuálně činí 136 dolarů. Největší náklady mají organizace působící v silně regulovaných oblastech jako je zdravotnictví, farmakologie či finanční. Zde jsou náklady spojené s úniky dat údajně o 70 % vyšší než u jiných odvětví.

Jen ve Spojených státech amerických za rok 2012 se náklady spojené s úniky dat vyšplhaly na částku 5,4 milionu dolarů. V Německu pak na 4,8 milionu dolarů. Přitom nebyly zohledněny výjimečné, leč vyskytující se masivní úniky dat se sto tisíci nebo více kompromitovanými záznamy, aby prý bylo možné správně sledovat trendy.

Chování zaměstnanců představuje stále větší hrozbu

Již osm let se věnujeme studiu nákladů spojených s úniky dat a ukazuje se, že chování zaměstnanců je jedním z nejpalčivějších problémů, kterým dnes organizace čelí. Riziko podobného úniku dat vzrostlo od prvního výzkumu o 22 %,“ uvedl ve zprávě pro média Larry Ponemon, předseda Ponemon Institute.

Podle studie společnosti Symantec a Ponemon Institute mezi hlavní problémy patří špatné zacházení zaměstnanců organizací s citlivými daty, nedostatečné systémové kontroly a porušování průmyslových standardů a vládních předpisů pro ochranu dat.

Vedle preventivních kroků je nutný reakční plán

Podle společnosti Symantec je důležité vzdělávat zaměstnance v oblasti práce s důvěrnými informacemi a nasadit silné šifrování s důvěryhodnými autentizačními metodami nehledě na místo resp. zařízení, kde se citlivá data nacházejí.

Společnosti musí chránit citlivé informace svých zákazníků bez ohledu na to, kde se informace nachází, jestli v počítači, na mobilním zařízení, v podnikové síti nebo v datovém centru,“ uvedl ve zprávě pro média Anil Chakravarthy, výkonný viceprezident divize Information Security Group společnosti Symantec.

Symantec radí kromě preventivních kroků připravit reakční plán pro minimalizaci škod při případném úniku dat. Zahrnovat by měl i odpovídající kroky pro oznámení incidentu zákazníkům.

Channeltrends letní speciál

Organizace se silným zabezpečením a plánem reakce na incidenty mají až o 20 % nižší náklady při úniku dat, takže výhody komplexního a dobře koordinovaného přístupu jsou více než jasné,“ uvedl Anil Chakravarthy ve zprávě pro novináře.

Zdroj: Symantec

Čtěte dále

Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem