Rozhovor: Distree EMEA 2012 slaví deset let

9. 12. 2011
Doba čtení: 6 minut

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – everythingposs
Ilustrační obrázek
Farouk Hemraj, CEO Distree EMEA, diskutuje nad vývojem konference jíž se zúčastní na 1000 zástupců firem z ICT a CE prodejního kanálu.

ChannelWorld: Distree EMEA 2012 se koná 7. – 10. 2. 2012 v Monaku, aktuálně probíhají přípravy. Očekáváte, že bude mít nestabilní situace v Evropě vliv na tento ročník?

Farouk Hemraj: Nelze popřít, že podmínky na hlavních evropských trzích jsou pod vlivem současné ekonomické volatility. Je potřeba pamatovat, že Distree EMEA umožňuje výrobcům být v kontaktu s distributory a prodejními partnery z více než 80 zemí Evropy, Blízkého východu a Afriky. Poptávka na hlavních evropských trzích sice může stagnovat, ale v ostatních zemích existuje výrazný potenciál růstu. V Rusku a regionu CIS a na Blízkém východě, ale stejně tak ve východní Evropě a Africe nalezneme trhy s dvoucifernou mírou růstu.

V čem vůbec spočívá přínos pro návštěvníky a jak si mohou obhájit náklady na účast?

Jsme hrdí, že organizujeme akci, jež nabízí nákladově nejefektivnější způsob, jak mohou výrobci přijít do kontaktu s volume trhem ICT a spotřební elektroniky a řídit, budovat či startovat svou cestu na trh. Z celého regionu zveme zástupce vedoucích volume distributorů, retailerů a e-tailerů, kteří se setkají v jeden okamžik na jednom místě a na jedné akci. Pro účastníky představují náklady na účast zlomek toho, co by museli zaplatit za organizaci vlastní konference či za cesty, aby se s partnery z různých zemí potkali.

Jenže jak je při takovém množství účastníků zabezpečeno, aby se potkali s těmi správnými lidmi?

Každoročně se účastní stovky výrobců, je však potřeba zdůraznit, že se nejedná o tradiční obchodní akci. Všechna setkání jsou předem naplánována a zástupci firem mají předem možnost si zjistit více o účastnících se společnostech, zažádat o schůzku a sestavit si vlastní agendu celé konference. Organizujeme Pan-evropský program pro distributory pro firmy jako Ingram Micro, abychom jim umožnili domluvit setkání mezi týmem jejich senior managementu a zástupci výrobců. Akce zároveň přitahuje pozornost výrobců A-značek, kteří si uvědomují, že i když si vybudovali prodejní kanál v regionu EMEA, potřebují mít informace, aby zůstali konkurenceschopní v měnící se struktuře a go-to-market modelech.

Zmínil jste měnící se struktury. Letos jsou opět pozváni zástupci e-tailů a retailů. Co vlastně vedlo k změně u konference původně určené pro výrobce a distributory?

V roce 2012 oslavíme desáté výročí akce, která po celou dobu rostla a vyvíjela se se změnami na trhu a v prodejním kanále. Top retaily a e-taily hrají významnou roli v utváření a uspokojování poptávky spotřebitelů. Stejně tak stále více budují prodejní kanály. Výrobci s nimi potřebují spolupracovat z marketingového pohledu a stejně tak potřebují spolupracovat s distributory. Na Distree EMEA tak mohou všichni společně nastavit plány na dalších 12 měsíců.

Jakou očekáváte v roce 2012 účast?

Cyber25 Early

Předpokládáme opět vyprodanou akci s účastí kolem 1 000 zástupců.

S analytiky si můžete nově domluvit schůzku

Farouk Hemraj, CEO Distree EMEA

Co dále je kromě obchodních schůzek pro účastníky připraveno?

V průběhu tří dní mohou účastníci navštívit přednášky vybraných přednášejících z řady výzkumných a analytických agentur. Příští ročník konference zahrnuje přednášky od bChannels, Booz & Co., Context, Forrester, GfK, Global Technology Distribution Council (GTDC), IDC, purechannelapps, Regent a VIA. Jsme potěšeni, že můžeme uvítat také Michaela Petersona z Booz  & Co., který bude mluvit o tom, co pro byznys znamená digititalizace. Připraveny jsou tradičně keynotes a přednášky „2012 Directions“ s více zaměřenými prezentacemi a diskuzemi. Ve čtvrtek se uskuteční také Strategy Forum. Inovací příštího ročníku je možnost domluvit si schůzku s některým z řečníků z řad výzkumníků a analytiků a probrat s ním možné strategie pro příští rok.

Jaká je vaše zpráva výrobcům a channel partnerům, kteří stále váhají s účastí?

Nejtěžším úkolem je přesvědčit výrobce, retailera či distributora pro první účast. Jak se již jednou zúčastní, většina z nich přijede i v dalších letech. Spíše však poukážu na to, co uvedl Microsoft, platinový sponzor Distree 2012. Dana Manciagli, general manager worldwide OEM distribution and reseller channel v Microsoftu uvedla: „Microsoft je poctěn být znovu hlavním sponzorem Distree EMEA. Tato akce je extrémně úspěšným způsobem jak budovat vztahy s řadou našich channel partnerů a akce se každým rokem zlepšuje.“ Pro e-tailery, retailery a distributory je akce úžasnou příležitostí nalézt nové dodavatele, zjistit více o produktových roadmapách, identifikovat dodavatelské zdroje a sítě napříč regionem EMEA.

Hlasování pro výrobce a distributory roku ve stejném rytmu

Změní se v příštím roce nějak program pro udělování cen?

EMEA Channel Academy: 2012 Awards se uskuteční ve čtvrtek 9. 2. 2012 v rámci Distree EMEA. Výkonní zástupci z prodejního kanálu vyberou a ocení nejlepší výrobce a distributory operující v regionu EMEA.

Tento ročník pokryje 25 kategorií, z čehož ocenění Výrobce roku bude uděleno ve 12 produktových kategoriích a distributor roku v 10 subregionech EMEA. K tomu přibude cena distribuční iniciativy roku. Jednotlivci s největším přínosem pro prodejní kanál budou vyhlášeni v tzv. síni slávy.

Metodologie zůstává stejná. Stovky distributorů z regionu nominují preferované výrobce v jednotlivých kategoriích, přičemž zástupci výrobců nominují preferované distributory v jednotlivých subregionech. Top 5 v každé kategorii získá oficiální nominaci. V průběhu gala večera zvolí distributoři vítěze elektronickým hlasováním a stejně tak zástupci výrobců zvolí vítězné distributory.

Můžete čekat také populárních „60 vteřin na přesvědčení“, kdy mají výrobci minutu na to, aby v prezentaci ukázali své nejnovější produkty. Připravujeme také „Fresh: první pohled na nové technologie“ – přednášku, na které ukážeme některé technologické inovace, které budou utvářet poptávku spotřebitelů v roce 2012 a dále.

Co očekáváte od akce vy osobně?

Je to hodně práce, ale také hodně zábavy. Těším se na to. Vytvořili jsme komunitu výkonných zástupců z firem v prodejním kanále a tohle je jejich každoroční setkání. Největší sílou channelu je fakt, že úspěch je založen na spolupráci. O tom je celá akce. Doporučil bych ji všem e-tailerům, retailerům, distributorům a výrobcům. Více informací naleznou na www.distree-emea.com a nebudou litovat.

Čtěte dále

Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Anect začíná novou etapu, do vedení se staví Filip Winkelhofer
Anect začíná novou etapu, do vedení se staví Filip Winkelhofer
Energie v pohybu: První společná akce ALSO a Huawei spojila technologie, udržitelnost a pohyb
Energie v pohybu: První společná akce ALSO a Huawei spojila technologie, udržitelnost a pohyb
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu
René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025