Salesforce: 78 % pracovníků zákaznického servisu se potýká s rychlostí a kvalitou

5. 10. 2022
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Pavel Ignatov - Fotolia.com
Zpráva odhalila, že automatizací se zaobírá většina servisních organizací, často ve spolupráci s umělou inteligencí.

Společnost Salesforce zveřejnila páté vydání své zprávy State of Service report, z něhož vyplývá, že rostoucí očekávání zákazníků, přechod do digitální formy a nejistá ekonomická situace zásadně mění roli zákaznického servisu, a tím i jeho strategie a taktiky.

Celkem 78 % respondentů z řad servisních pracovníků totiž tvrdí, že je obtížné vyvážit rychlost a kvalitu – což je skok oproti 63 %, které s tím souhlasilo v roce 2020, a odraz dlouhých čekacích dob, které se během pandemie ještě zhoršily.  

Salesforce upozorňuje, že naléhavá potřeba efektivity je dnes také vyvolána ekonomickým protivětrem a obavami z recese, což podněcuje servisní týmy – a jejich kolegy v jiných odděleních – k tomu, aby zvážili, jak mohou udělat více s menšími náklady.

V návaznosti na to 58 % servisních organizací podle průzkumu nyní uvádí, že používá alespoň jeden případ automatizace procesů nebo pracovních postupů.

Dvě priority: Automatizace a efektivita

Uživatelé uvádějí jako největší přínos automatizace úsporu času, dále pak propojení s ostatními odděleními, snížení chybovosti a lepší zaměření na zákazníky. Automatizaci používá 65 % vysoce výkonných servisních organizací, tedy těch, které samy identifikují „vynikající“ úroveň spokojenosti zákazníků.

Oproti tomu mezi organizacemi s nízkou úrovní spokojenosti – tedy těch, které mají spokojenost zákazníků průměrnou nebo nízkou – využívá prvky automatizace jen 41 % dotázaných.

Celkem 45 % servisních organizací podle průzkumu využívá umělou inteligenci (AI) – příbuznou technologii, která často pohání automatizaci –, což je nárůst o 88 % od roku 2020, kdy AI využívalo 24 % organizací.

Samoobslužné nástroje vedou

Salesforce uvádí, že kromě toho, že servisní agenti mají k dispozici nástroje pro zvýšení své vlastní produktivity, se servisní organizace snaží pomáhat zákazníkům řešit jejich vlastní problémy.

Samostatná studie zjistila, že 59 % zákazníků dává přednost samoobslužným nástrojům pro jednoduché dotazy a problémy, a v reakci na to se vyvíjejí klíčové ukazatele výkonnosti zákaznických služeb.

Ve skutečnosti nyní 67 % organizací poskytujících služby zákazníkům sleduje odklonění případů – což je podle analýzy dramatický nárůst oproti 56 % v roce 2020 a 36 % v roce 2018.

Cyber25

Největší skok v popularitě ze všech kanálů zaznamenala videopodpora, kterou v roce 2022 nabídne o 43 % více organizací než v roce 2020. Využívání online komunit a diskusních zaznamenalo v posledních dvou letech také obzvláště velký rozmach, stejně jako zavádění mobilních aplikací.

Zdroj: Salesforce

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou