Společnost Salesforce ve své zprávě zaměřené na trendy ve výrobě zjistila, že po letech narušení dodavatelského řetězce, ekonomické nejistoty a zvýšeného geopolitického napětí čelí výrobci technologické revoluci v podobě agentů umělé inteligence a dalších inovací a jsou pod tlakem, aby se dále vyvíjeli.
V reakci na to drtivých 85 % z více než 800 rozhodujících pracovníků ve výrobním průmyslu, kterých se společnost Salesforce dotazovala, uvedlo, že musí modernizovat své každodenní operace, aby si udrželi konkurenceschopnost.

Podcast magazínu Channeltrends
Bavíme se s lidmi, kteří se pohybují ve světě ICT a mají o něm co říct. Najdete nás na oblíbených podcastových aplikacích: Apple Podcasts, Google Podcasts, Overcast nebo Spotify.
Aby toho dosáhli, 97 % výrobců provádí strategické změny, včetně změn v oblasti servisu a poprodejních služeb, a 26 % tyto změny označuje za kompletní. To například zahrnuje využití nových technologií, jako jsou umělá inteligence (AI) a propojená aktiva.
Mezi ty patří stroje, průmyslová zařízení, vozidla a spotřebiče, které jsou vybaveny senzory, softwarem a možnostmi připojení. Všechna tato aktiva mohou vést ke zlepšení a rozšíření nabídky servisu a poprodejních služeb, otevření nových zdrojů příjmů, odlišení se od konkurence a zvýšení loajality zákazníků.
Dotazování také odhalilo, že výrobci čelí tlaku z více stran a 59 % z nich stále pociťuje následky narušení dodavatelského řetězce z dob pandemie. Mezitím se zvyšují problémy s pracovní silou, kterou respondenti považují za hlavní překážku růstu, protože se zvyšuje počet odchodů do důchodu a pomalu nastupuje nová generace.
Kvalita, integrace, důvěryhodnost
Salesforce zdůrazňuje, že vysoce kvalitní a integrovaná data jsou důležitá pro každou společnost, která se snaží zlepšit své operace. Ještě zásadnější význam ale mají ve výrobním průmyslu, kde jsou partnerství základem obchodních modelů a propojená aktiva otevírají dveře k novým zdrojům příjmů, rychlejšímu uvádění produktů na trh a personalizovaným a proaktivním službám zákazníkům.
Přesto má mnoho týmů problém přinést cenné datové poznatky zaměstnancům v první linii, přičemž 78 % respondentů uvedlo, že tráví značný čas hledáním informací v různých systémech.
Například jen 42 % zaměstnanců u výrobců využívajících data o připojených prostředcích má k těmto datům plně přístupný a integrovaný pohled a jen 43 % tvrdí totéž o telemetrických datech. Tato výzva se bude zvětšovat, samostatná studie předpovídá 22% nárůst objemu výrobních dat jen mezi lety 2023 a 2024.
Nové články do mailu

Chcete mít každý týden přehled o informacích pro resellery, dodavatele služeb a profesionály v prodejním kanále IT a CE? Objednejte si náš mailový servis. Objednat si lze i newsletter To hlavní, páteční souhrn nejdůležitějších článků ze serverů vydavatelství Internet Info.
Důvěryhodná data jsou ve výrobě klíčová, protože čtyři z pěti respondentů s umělou inteligencí alespoň experimentují a více než třetina (36 %) ji označuje za již plně implementovanou v provozu.
Poprodejní služby jsou král
Po bouřlivém začátku desetiletí v tomto odvětví, který byl poznamenán nesouladem nabídky a poptávky, prudkým růstem nákladů a nespokojeností zákazníků, 83 % respondentů uvedlo, že jejich společnost usiluje o modernizaci dodavatelského řetězce.
V USA výrobci očekávají pokračování nedávných iniciativ v oblasti on- a near-shoringu, přičemž 61 % z nich předpokládá, že v příštím roce bude více jejich výrobků vyráběno v tuzemsku, a 44 % uvádí totéž v případě získávání materiálů.
Salesforce uvádí, že většina výrobců investuje do servisních a poprodejních služeb, které rozšiřují zdroje příjmů a naplňují očekávání zákazníků ohledně komplexních řešení jako jsou opravy a údržba.
Přesto jsou prodejní a marketingové iniciativy považovány za zdaleka nejvyšší investiční prioritu, přičemž jen dva z pěti respondentů překonávají cíle jako je průměrná hodnota objednávky a délka prodejního cyklu. Zatímco rostoucí tlak na marže a ziskovost je hlavní hnací silou těchto iniciativ, respondenti také pravděpodobně uváděli potřebu větší agility, aby se mohli rychle přizpůsobit tržním silám.
Channeltrends (dříve ChannelWorld), který je určený pro prodejce, dodavatele služeb a profesionály v prodejním kanálu IT a CE, si můžete objednat i jako klasický časopis. V tištěném speciálu vydávaném čtvrtletně najdete články, rozhovory, komentáře, analýzy, přehledy partnerských programů a řadu dalších informací pro resellery, VAR a další profesionály působící v oblasti prodejního kanálu a distribuce.
Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.
Zdroj: Salesforce