Salesforce: Inflace brzdí růst online prodejů, e-commerce v Q1 klesla o 3 %

25. 4. 2022
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Andrey Popov - Fotolia.com
Globální výdajové návyky ovlivňuje zejména exponenciální růst cen pohonných hmot, rostoucí nedostatek zboží a pokračující růstu inflace.

Spoelčnost Salesforce zveřejnila svůj Q1 Shopping Index, z nějž vyplývá, že celosvětové online prodeje v prvním čtvrtletí 2022 meziročně oslabily o 3 %. Jedná se tak o první zaznamenaný pokles v devítileté historii globálního indexu.

Analytici podotýkají, že vliv na kupní sílu spotřebitelů měla inflace, problémy v dodavatelském řetězci a ekonomická nejistota. To vedlo k poklesu online nákupů po několika čtvrtletích nebývalého růstu. 

Údaje společnosti Salesforce naznačují, že při meziročním poklesu globálních výdajů o 3 %, poklesu návštěvnosti o 2 % a poklesu objemu objednávek o 12 % se důvěra spotřebitelů a online tržeb do konce roku pravděpodobně vyrovnají.

Dva strašáci: inflace a válka

Pozoruhodné podle expertů je, že v Evropě výrazně poklesly online tržby (-13 %) a objem objednávek (-17 %). Zásadní vliv má podle Salesforce prudký růst cen pohonných hmot a válka na Ukrajině.

Inflace konečně dohnala očekávanou výši utrácení a spotřebitelé nakupují méně zboží u menšího počtu prodejců,“ uvedl Rob Garf, viceprezident a generální ředitel pro maloobchod ve společnosti Salesforce.

Channeltrends Awards

Pravděpodobně se nejedná o dočasný způsob myšlení, ale o signál větší změny chování spotřebitelů. Aby tuto situaci maloobchodníci vyřešili, musí odstranit třecí plochy mezi fyzickými a digitálními kanály tak, aby přilákali a udrželi své věrné zákazníky,“ dodal.

Zdroj: Salesforce

Čtěte dále

Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
AI je klíčová pro budoucnost, myslí si tři ze čtyř partnerů TD Synnex
AI je klíčová pro budoucnost, myslí si tři ze čtyř partnerů TD Synnex