Salesforce: Inflace brzdí růst online prodejů, e-commerce v Q1 klesla o 3 %

25. 4. 2022
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Andrey Popov - Fotolia.com
Globální výdajové návyky ovlivňuje zejména exponenciální růst cen pohonných hmot, rostoucí nedostatek zboží a pokračující růstu inflace.

Spoelčnost Salesforce zveřejnila svůj Q1 Shopping Index, z nějž vyplývá, že celosvětové online prodeje v prvním čtvrtletí 2022 meziročně oslabily o 3 %. Jedná se tak o první zaznamenaný pokles v devítileté historii globálního indexu.

Analytici podotýkají, že vliv na kupní sílu spotřebitelů měla inflace, problémy v dodavatelském řetězci a ekonomická nejistota. To vedlo k poklesu online nákupů po několika čtvrtletích nebývalého růstu. 

Údaje společnosti Salesforce naznačují, že při meziročním poklesu globálních výdajů o 3 %, poklesu návštěvnosti o 2 % a poklesu objemu objednávek o 12 % se důvěra spotřebitelů a online tržeb do konce roku pravděpodobně vyrovnají.

Dva strašáci: inflace a válka

Pozoruhodné podle expertů je, že v Evropě výrazně poklesly online tržby (-13 %) a objem objednávek (-17 %). Zásadní vliv má podle Salesforce prudký růst cen pohonných hmot a válka na Ukrajině.

Inflace konečně dohnala očekávanou výši utrácení a spotřebitelé nakupují méně zboží u menšího počtu prodejců,“ uvedl Rob Garf, viceprezident a generální ředitel pro maloobchod ve společnosti Salesforce.

Pravděpodobně se nejedná o dočasný způsob myšlení, ale o signál větší změny chování spotřebitelů. Aby tuto situaci maloobchodníci vyřešili, musí odstranit třecí plochy mezi fyzickými a digitálními kanály tak, aby přilákali a udrželi své věrné zákazníky,“ dodal.

Zdroj: Salesforce

Čtěte dále

Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu