Salesforce: Inflace brzdí růst online prodejů, e-commerce v Q1 klesla o 3 %

25. 4. 2022
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Andrey Popov - Fotolia.com
Globální výdajové návyky ovlivňuje zejména exponenciální růst cen pohonných hmot, rostoucí nedostatek zboží a pokračující růstu inflace.

Spoelčnost Salesforce zveřejnila svůj Q1 Shopping Index, z nějž vyplývá, že celosvětové online prodeje v prvním čtvrtletí 2022 meziročně oslabily o 3 %. Jedná se tak o první zaznamenaný pokles v devítileté historii globálního indexu.

Analytici podotýkají, že vliv na kupní sílu spotřebitelů měla inflace, problémy v dodavatelském řetězci a ekonomická nejistota. To vedlo k poklesu online nákupů po několika čtvrtletích nebývalého růstu. 

Údaje společnosti Salesforce naznačují, že při meziročním poklesu globálních výdajů o 3 %, poklesu návštěvnosti o 2 % a poklesu objemu objednávek o 12 % se důvěra spotřebitelů a online tržeb do konce roku pravděpodobně vyrovnají.

Dva strašáci: inflace a válka

Pozoruhodné podle expertů je, že v Evropě výrazně poklesly online tržby (-13 %) a objem objednávek (-17 %). Zásadní vliv má podle Salesforce prudký růst cen pohonných hmot a válka na Ukrajině.

Inflace konečně dohnala očekávanou výši utrácení a spotřebitelé nakupují méně zboží u menšího počtu prodejců,“ uvedl Rob Garf, viceprezident a generální ředitel pro maloobchod ve společnosti Salesforce.

Channeltrends letní speciál

Pravděpodobně se nejedná o dočasný způsob myšlení, ale o signál větší změny chování spotřebitelů. Aby tuto situaci maloobchodníci vyřešili, musí odstranit třecí plochy mezi fyzickými a digitálními kanály tak, aby přilákali a udrželi své věrné zákazníky,“ dodal.

Zdroj: Salesforce

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu