Salesforce: Obchodní a servisní týmy si často neví rady s generativní AI

24. 7. 2023
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Depositphotos
Obchodním a servisním týmům podle průzkumu chybí školení a důvěra v technologii, aby ji mohly úspěšně využívat v praxi.

Společnost Salesforce zveřejnila výsledky šetření Generative AI Snapshot Research Series, z nichž vyplynulo, že více než 50 % obchodních a servisních oddělení firem netuší, jak díky generativní umělé inteligenci vytěžit maximum pro zisk společnosti.

Salesforce odhalil, že profesionálové z oblasti prodeje a služeb považují zákaznickou zkušenost a její dokonalé zpracování za jasnou výhodu generativní umělé inteligence. Respondenti ji označili za nástroj, o němž nepochybují, že jim pomůže zajistit lepší a efektivnější službu zákazníkům.

Z průzkumu konkrétně vyplynulo, že 61 % prodejců věří, že jim generativní AI pomůže lépe sloužit jejich zákazníkům, stejný podíl je přesvědčený, že jim pomůže efektivněji prodávat. Celkem 63 % servisních profesionálů tvrdí, že jim tato technologie pomůže rychleji obsluhovat zákazníky.

Prokazatelné výhody, ale…

Mezi respondenty, kteří již tuto technologii používají, se generativní AI podle Salesforcu již osvědčila – 84 % prodejců využívajících generativní AI říká, že jim pomáhá zvýšit prodeje tím, že zlepšuje a urychluje interakce se zákazníky.

Profesionálové v oblasti služeb, kteří v současnosti používají generativní umělou inteligenci, s tímto názorem souhlasí: 90 % z nich uvádí, že jim pomáhá rychleji obsluhovat zákazníky.

První uživatelé generativní umělé inteligence z řad obchodních a servisních oddělení firem konstatují, že tato technologie je užitečná pro řešení úkolů, jako je vytváření obsahu a automatizace komunikace.

Domnívají se však, že by byla využitelnější v oblasti dynamičtějších a složitějších případů, jako je reportování prodeje a zlepšení samoobslužných praktik, jako je nábor nových zákazníků.

… málo zkušeností a strach z neznámého

Důvod, proč profesionálové v oblasti prodeje a služeb váhají s přechodem na generativní AI, může podle analytiků spočívat ve strachu z neznáma. Prodejní a servisní týmy trpí nedostatkem důvěry v efektivní a zodpovědné používání generativní umělé inteligence.

Celkem 48 % servisních a 39 % obchodních profesionálů se zároveň obává, že pokud se nenaučí používat generativní umělou inteligenci, přijdou o práci. Celkem 63 % prodejců a 58 % servisních profesionálů nicméně tvrdí, že jejich firemní data nejsou správně nastavena pro generativní AI.

Cyber25

Společnosti mohou podle Salesforcu pomoci zmírnit tyto obavy a zaplnit mezeru v dovednostech školením. V současné době však mnohé firmy taková školení neposkytují, přestože je zaměstnanci chtějí a dokonce očekávají, že jim je zaměstnavatel poskytne.

Zdroj: Salesforce

Čtěte dále

Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
Umělá inteligence urychluje a vylepšuje kyberútoky. Jak se bránit?
Umělá inteligence urychluje a vylepšuje kyberútoky. Jak se bránit?
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu