Salesforce: Obchodní a servisní týmy si často neví rady s generativní AI

24. 7. 2023
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Depositphotos
Obchodním a servisním týmům podle průzkumu chybí školení a důvěra v technologii, aby ji mohly úspěšně využívat v praxi.

Společnost Salesforce zveřejnila výsledky šetření Generative AI Snapshot Research Series, z nichž vyplynulo, že více než 50 % obchodních a servisních oddělení firem netuší, jak díky generativní umělé inteligenci vytěžit maximum pro zisk společnosti.

Salesforce odhalil, že profesionálové z oblasti prodeje a služeb považují zákaznickou zkušenost a její dokonalé zpracování za jasnou výhodu generativní umělé inteligence. Respondenti ji označili za nástroj, o němž nepochybují, že jim pomůže zajistit lepší a efektivnější službu zákazníkům.

Z průzkumu konkrétně vyplynulo, že 61 % prodejců věří, že jim generativní AI pomůže lépe sloužit jejich zákazníkům, stejný podíl je přesvědčený, že jim pomůže efektivněji prodávat. Celkem 63 % servisních profesionálů tvrdí, že jim tato technologie pomůže rychleji obsluhovat zákazníky.

Prokazatelné výhody, ale…

Mezi respondenty, kteří již tuto technologii používají, se generativní AI podle Salesforcu již osvědčila – 84 % prodejců využívajících generativní AI říká, že jim pomáhá zvýšit prodeje tím, že zlepšuje a urychluje interakce se zákazníky.

Profesionálové v oblasti služeb, kteří v současnosti používají generativní umělou inteligenci, s tímto názorem souhlasí: 90 % z nich uvádí, že jim pomáhá rychleji obsluhovat zákazníky.

První uživatelé generativní umělé inteligence z řad obchodních a servisních oddělení firem konstatují, že tato technologie je užitečná pro řešení úkolů, jako je vytváření obsahu a automatizace komunikace.

Domnívají se však, že by byla využitelnější v oblasti dynamičtějších a složitějších případů, jako je reportování prodeje a zlepšení samoobslužných praktik, jako je nábor nových zákazníků.

… málo zkušeností a strach z neznámého

Důvod, proč profesionálové v oblasti prodeje a služeb váhají s přechodem na generativní AI, může podle analytiků spočívat ve strachu z neznáma. Prodejní a servisní týmy trpí nedostatkem důvěry v efektivní a zodpovědné používání generativní umělé inteligence.

Celkem 48 % servisních a 39 % obchodních profesionálů se zároveň obává, že pokud se nenaučí používat generativní umělou inteligenci, přijdou o práci. Celkem 63 % prodejců a 58 % servisních profesionálů nicméně tvrdí, že jejich firemní data nejsou správně nastavena pro generativní AI.

Cyber25 Early

Společnosti mohou podle Salesforcu pomoci zmírnit tyto obavy a zaplnit mezeru v dovednostech školením. V současné době však mnohé firmy taková školení neposkytují, přestože je zaměstnanci chtějí a dokonce očekávají, že jim je zaměstnavatel poskytne.

Zdroj: Salesforce

Čtěte dále

Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu