Salesforce: Obchodní a servisní týmy si často neví rady s generativní AI

24. 7. 2023
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Depositphotos
Obchodním a servisním týmům podle průzkumu chybí školení a důvěra v technologii, aby ji mohly úspěšně využívat v praxi.

Společnost Salesforce zveřejnila výsledky šetření Generative AI Snapshot Research Series, z nichž vyplynulo, že více než 50 % obchodních a servisních oddělení firem netuší, jak díky generativní umělé inteligenci vytěžit maximum pro zisk společnosti.

Salesforce odhalil, že profesionálové z oblasti prodeje a služeb považují zákaznickou zkušenost a její dokonalé zpracování za jasnou výhodu generativní umělé inteligence. Respondenti ji označili za nástroj, o němž nepochybují, že jim pomůže zajistit lepší a efektivnější službu zákazníkům.

Z průzkumu konkrétně vyplynulo, že 61 % prodejců věří, že jim generativní AI pomůže lépe sloužit jejich zákazníkům, stejný podíl je přesvědčený, že jim pomůže efektivněji prodávat. Celkem 63 % servisních profesionálů tvrdí, že jim tato technologie pomůže rychleji obsluhovat zákazníky.

Prokazatelné výhody, ale…

Mezi respondenty, kteří již tuto technologii používají, se generativní AI podle Salesforcu již osvědčila – 84 % prodejců využívajících generativní AI říká, že jim pomáhá zvýšit prodeje tím, že zlepšuje a urychluje interakce se zákazníky.

Profesionálové v oblasti služeb, kteří v současnosti používají generativní umělou inteligenci, s tímto názorem souhlasí: 90 % z nich uvádí, že jim pomáhá rychleji obsluhovat zákazníky.

První uživatelé generativní umělé inteligence z řad obchodních a servisních oddělení firem konstatují, že tato technologie je užitečná pro řešení úkolů, jako je vytváření obsahu a automatizace komunikace.

Domnívají se však, že by byla využitelnější v oblasti dynamičtějších a složitějších případů, jako je reportování prodeje a zlepšení samoobslužných praktik, jako je nábor nových zákazníků.

… málo zkušeností a strach z neznámého

Důvod, proč profesionálové v oblasti prodeje a služeb váhají s přechodem na generativní AI, může podle analytiků spočívat ve strachu z neznáma. Prodejní a servisní týmy trpí nedostatkem důvěry v efektivní a zodpovědné používání generativní umělé inteligence.

Celkem 48 % servisních a 39 % obchodních profesionálů se zároveň obává, že pokud se nenaučí používat generativní umělou inteligenci, přijdou o práci. Celkem 63 % prodejců a 58 % servisních profesionálů nicméně tvrdí, že jejich firemní data nejsou správně nastavena pro generativní AI.

Channeltrends Awards

Společnosti mohou podle Salesforcu pomoci zmírnit tyto obavy a zaplnit mezeru v dovednostech školením. V současné době však mnohé firmy taková školení neposkytují, přestože je zaměstnanci chtějí a dokonce očekávají, že jim je zaměstnavatel poskytne.

Zdroj: Salesforce

Čtěte dále

Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
AI je klíčová pro budoucnost, myslí si tři ze čtyř partnerů TD Synnex
AI je klíčová pro budoucnost, myslí si tři ze čtyř partnerů TD Synnex
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny