Salesforce: Podle marketérů je čím dál obtížnější splnit očekávání zákazníků

8. 10. 2021
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Sikov @ Fotolia.com
Hlavní prioritou marketérů jsou podle nové studie Salesforcu inovace, zatímco za největší výzvu považují interakci se zákazníky v reálném čase.

Společnost Salesforce zveřejnila sedmé vydání studie o stavu marketingu s názvem State of Marketing. Z ní vyplynulo, že navzdory nebývalým změnám a výzvám v nedávné minulosti zůstávají marketéři ohledně budoucnosti svých organizací optimističtí.

Dvě třetiny (66 %) marketérů podle průzkumu očekává, že v příštích 12 až 18 měsících poroste jejich organizacím obrat, a 77 % tvrdí, že jejich práce přináší větší hodnotu než před rokem.

Salesforce upozorňuje, že i tak se objevují problémy: 72 % marketérů souhlasí s tím, že je dnes více než před rokem obtížnější splnit očekávání zákazníků. Aby se nové situaci přizpůsobili, opírají se marketéři o digitální transformaci, kterou zahájili již před pandemií.

V průzkumu 90 % dotazovaných marketérů uvádí, že pandemie změnila jejich strategii pro interakci se zákazníky prostřednictvím digitálních kanálů a 89 % uvádí, že změnila jejich mix marketingových kanálů.

Jen za o něco déle než jeden rok se marketéři po celém světě vypořádali se změnami v chování zákazníků, ke kterým obvykle dochází v průběhu několika let,“ uvádí ke studii Michal Mravináč, regional sales manager společnosti Salesforce.

Marketéři preferují digitál

Z průzkumu dále vyplynulo, že s přechodem zákazníků do digitálního prostředí roste i význam marketingu. Z marketingových kanálů se během pandemie nejvíce zvýšila hodnota videa.

Distribuovaní zaměstnanci, kteří již nejsou vázáni na kanceláře, přehodnocují způsoby, jakými komunikují nejen se zákazníky, ale i mezi sebou navzájem. Až 82 % marketingových organizací přijímá nové zásady týkající se práce na dálku.

Salesforce rovněž upozorňuje, že s přibývajícími zdroji je správa dat stále složitější. Marketéři očekávají, že v letech 2021 až 2022 vzroste počet datových zdrojů, které používali v roce 2020 v B2C marketingu na dvojnásobek, a v B2B marketingu o 50 %.

Cyber25

Jak se jejich práce stává strategicky důležitější a pro celý podnik cennější, marketéři přehodnocují, jak vypadá úspěch. Více než dvě třetiny (70 %) ředitelů marketingu srovnává svoje klíčové ukazatele výkonnosti (KPI) se generálními řediteli firem.

Zdroj: Salesforce

Čtěte dále

Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
AI je klíčová pro budoucnost, myslí si tři ze čtyř partnerů TD Synnex
AI je klíčová pro budoucnost, myslí si tři ze čtyř partnerů TD Synnex
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity