Salesforce: Podle marketérů je čím dál obtížnější splnit očekávání zákazníků

8. 10. 2021
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Sikov @ Fotolia.com
Hlavní prioritou marketérů jsou podle nové studie Salesforcu inovace, zatímco za největší výzvu považují interakci se zákazníky v reálném čase.

Společnost Salesforce zveřejnila sedmé vydání studie o stavu marketingu s názvem State of Marketing. Z ní vyplynulo, že navzdory nebývalým změnám a výzvám v nedávné minulosti zůstávají marketéři ohledně budoucnosti svých organizací optimističtí.

Dvě třetiny (66 %) marketérů podle průzkumu očekává, že v příštích 12 až 18 měsících poroste jejich organizacím obrat, a 77 % tvrdí, že jejich práce přináší větší hodnotu než před rokem.

Salesforce upozorňuje, že i tak se objevují problémy: 72 % marketérů souhlasí s tím, že je dnes více než před rokem obtížnější splnit očekávání zákazníků. Aby se nové situaci přizpůsobili, opírají se marketéři o digitální transformaci, kterou zahájili již před pandemií.

V průzkumu 90 % dotazovaných marketérů uvádí, že pandemie změnila jejich strategii pro interakci se zákazníky prostřednictvím digitálních kanálů a 89 % uvádí, že změnila jejich mix marketingových kanálů.

Jen za o něco déle než jeden rok se marketéři po celém světě vypořádali se změnami v chování zákazníků, ke kterým obvykle dochází v průběhu několika let,“ uvádí ke studii Michal Mravináč, regional sales manager společnosti Salesforce.

Marketéři preferují digitál

Z průzkumu dále vyplynulo, že s přechodem zákazníků do digitálního prostředí roste i význam marketingu. Z marketingových kanálů se během pandemie nejvíce zvýšila hodnota videa.

Distribuovaní zaměstnanci, kteří již nejsou vázáni na kanceláře, přehodnocují způsoby, jakými komunikují nejen se zákazníky, ale i mezi sebou navzájem. Až 82 % marketingových organizací přijímá nové zásady týkající se práce na dálku.

Salesforce rovněž upozorňuje, že s přibývajícími zdroji je správa dat stále složitější. Marketéři očekávají, že v letech 2021 až 2022 vzroste počet datových zdrojů, které používali v roce 2020 v B2C marketingu na dvojnásobek, a v B2B marketingu o 50 %.

Cyber25 Early

Jak se jejich práce stává strategicky důležitější a pro celý podnik cennější, marketéři přehodnocují, jak vypadá úspěch. Více než dvě třetiny (70 %) ředitelů marketingu srovnává svoje klíčové ukazatele výkonnosti (KPI) se generálními řediteli firem.

Zdroj: Salesforce

Čtěte dále

Firmy v nejistotě, kvůli americkým clům snižují plánované investice do IT
Firmy v nejistotě, kvůli americkým clům snižují plánované investice do IT
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb