Salesforce: Poptávka po automatizaci vzrostla u více než 90 % společností

25. 7. 2022
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: NicoElNino @ fotolia.com
Podle Salesforcu je nutné, aby se organizace více přizpůsobovaly technologickým změnám. Právě to jim umožní vytvářet automatizace a propojovat data a aplikace komplexním způsobem.

Společnost Salesforce uvádí, že v důsledku makroekonomických nejistot na trzích se organizace více než kdy jindy obracejí k automatizaci, aby dosáhly okamžité hodnoty ve všech částech podniku, od technických až po netechnická oddělení, jako je prodej, zákaznický servis, marketing a obchod.

Průzkum společnosti odhalil, že naprostá většina (91 %) respondentů z řad ředitelů IT a osob s rozhodovacími pravomocemi v oblasti IT uvádí, že poptávka po automatizaci ze strany obchodních týmů za poslední dva roky vzrostla.

Největší poptávka po automatizaci přitom přišla ze čtyř oddělení: výzkum a vývoj (39 %), administrativa/provoz (38 %), zákaznický servis (33 %) a marketing (26 %).

Automatizace ano (ale ne za každou cenu)

Průzkum také odhalil, že stávající technologické balíčky ovlivňují rychlost, s jakou jsou týmy IT schopny plnit požadavky na automatizaci ze strany podniku. Téměř všichni (96 %) respondenti uvedli, že úprava a přestavba automatizací je náročná, protože se mění systémy a obchodní požadavky.

Čtyři z pěti respondentů navíc uvedli, že restrukturalizace stávajících aplikačních a datových prostředí za účelem podpory automatizace by pravděpodobně prohloubila technický dluh jejich organizace.

Organizace napříč všemi odvětvími chtějí co nejrychleji automatizovat procesy a zákaznické služby. Pokud se však budou snažit postupovat rychle pomocí nesprávných nástrojů a technik, budou ve skutečnosti bránit inovacím,“ uvádí Matt McLarty, globální provozní technický ředitel společnosti MuleSoft.

Vzhledem k tomu, že se organizace snaží plně využít potenciál automatizace nejen k podpoře růstu, ale také k efektivnímu růstu rychlejším a méně rušivým způsobem, téměř polovina (44 %) nyní využívá možnosti integrace a správy API k plné podpoře svých snah o automatizaci podnikových procesů.

Správně provedená automatizace podporuje efektivní růst

Dalších 53 % uvedlo, že funkce správy integrace a API využívá v „určité míře“, což naznačuje, že existuje obrovská příležitost efektivněji automatizovat pracovní postupy ve velkém měřítku a rychleji poskytovat služby zákazníkům.

Průzkum rovněž odhalil, že 80 % organizací bude mít hyperautomatizaci ve svém technologickém plánu během příštích 24 měsíců, což znamená, že potřebují správné nástroje a možnosti k vytváření a úpravám automatizací.

Organizace by si nikdy neměly jen myslet, že jakmile je proces automatizován, je práce hotová,“ říká McLarty. „Jestli jsme se v tomto nestálém období něco naučili, pak to, že potřebujeme novou mentalitu, pokud jde o podnikání.“

WT100_25

Podle McLartyho je důležité, aby se zavedené společnosti zaměřily na tři věci – růst efektivitou a udržitelností, agilitu s bezpečností ve velkém měřítku a neustálé inovace.

Zdroj: Salesforce

Čtěte dále

IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
AI je klíčová pro budoucnost, myslí si tři ze čtyř partnerů TD Synnex
AI je klíčová pro budoucnost, myslí si tři ze čtyř partnerů TD Synnex
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure