Salesforce: Svátek internetových nákupů, zákazníci globálně utratili 1,2 bilionu dolarů

17. 1. 2025
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

platební karta, dětské autíčko a vánoční stromeček na bílém pozadí
Autor: Depositphotos
Internetové útraty v posledních dvou měsících roku v Evropě prakticky stagnovaly, lidé si celosvětově začínají navykat na nakupování přes sociální sítě.

Společnost Salesforce uvádí, že maloobchodní tržby se o svátcích celosvětově zvýšily na rekordních 1,2 bilionu dolarů, což představuje meziroční nárůst o 3 %. Ve Spojených státech, tradičně velmi silné nákupní ekonomice, se tržby vyšplhaly na 282 miliard dolarů, naopak online prodej v EU meziročně stoupl jen o 1 %.

Analytici ze Salesforce zjistili, že nečekaně lepší vánoční nákupní sezóna byla podpořena nárůstem mobilního a sociálního obchodování spolu se zvýšenými výdaji spotřebitelů. Ty přišly jako spása po řadě měsíců v první polovině roku, kdy zákazníci vesměs šetřili.

Heureka.cz, APEK: Heureka, česká e-commerce loni vyrostla o 5 % Přečtěte si také:

Heureka.cz, APEK: Heureka, česká e-commerce loni vyrostla o 5 %

Spotřebitelé i maloobchodníci se zároveň opřeli do využívání umělé inteligence a agentů, aby zlepšili zážitek z vánočních nákupů prostřednictvím doporučení produktů a personalizované podpory objednávek. Tento krok se podle Salesforce podepsal na 19 % všech online objednávek.

„Maloobchodníci měli silnou sváteční sezónu, ale 28% nárůst počtu vrácených zboží oproti loňskému roku je důvodem k obavám,“ uvedla Caila Schwartzová, ředitelka oddělení Consumer Insights ve společnosti Salesforce.

Sociální sítě jako nová nákupní tržiště

Datart: Češi ve velkém nadělovali elektroniku, pod stromečkem vládly mobily Přečtěte si také:

Datart: Češi ve velkém nadělovali elektroniku, pod stromečkem vládly mobily

Společnost Salesforce dále zjistila, že Maloobchodníci, kteří využívají strategie obchodování na sociálních sítích, zaznamenali 20 % celosvětových svátečních prodejů realizovaných prostřednictvím platforem, jako je TikTok Shop a Instagram.

Zatímco podíl globálního mobilního provozu zůstal meziročně stejný (79 %), podíl zadaných objednávek vzrostl na téměř 70 %, zatímco v roce 2023 to bylo 67 %. Objednávky z mobilních zařízení dosáhly nejvyšší úrovně na Štědrý den, kdy tvořily 79 % všech objednávek, zatímco v roce 2023 to bylo 77 %.

Údaje z průzkumu společnosti Salesforce také zjistily, že 79 % amerických zákazníků uvedlo, že jim v posledním roce při nakupování v obchodě pomohl zaměstnanec obchodu pomocí mobilního zařízení. Celkově se mobilní zařízení podílela na celosvětových prodejích ve výši 842 miliard dolarů a na prodejích v USA ve výši 195 miliard dolarů.

Zdroj: Salesforce

Čtěte dále

Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně