Salesforce: Svátek internetových nákupů, zákazníci globálně utratili 1,2 bilionu dolarů

17. 1. 2025
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

platební karta, dětské autíčko a vánoční stromeček na bílém pozadí
Autor: Depositphotos
Internetové útraty v posledních dvou měsících roku v Evropě prakticky stagnovaly, lidé si celosvětově začínají navykat na nakupování přes sociální sítě.

Společnost Salesforce uvádí, že maloobchodní tržby se o svátcích celosvětově zvýšily na rekordních 1,2 bilionu dolarů, což představuje meziroční nárůst o 3 %. Ve Spojených státech, tradičně velmi silné nákupní ekonomice, se tržby vyšplhaly na 282 miliard dolarů, naopak online prodej v EU meziročně stoupl jen o 1 %.

Analytici ze Salesforce zjistili, že nečekaně lepší vánoční nákupní sezóna byla podpořena nárůstem mobilního a sociálního obchodování spolu se zvýšenými výdaji spotřebitelů. Ty přišly jako spása po řadě měsíců v první polovině roku, kdy zákazníci vesměs šetřili.

Heureka.cz, APEK: Heureka, česká e-commerce loni vyrostla o 5 % Přečtěte si také:

Heureka.cz, APEK: Heureka, česká e-commerce loni vyrostla o 5 %

Spotřebitelé i maloobchodníci se zároveň opřeli do využívání umělé inteligence a agentů, aby zlepšili zážitek z vánočních nákupů prostřednictvím doporučení produktů a personalizované podpory objednávek. Tento krok se podle Salesforce podepsal na 19 % všech online objednávek.

„Maloobchodníci měli silnou sváteční sezónu, ale 28% nárůst počtu vrácených zboží oproti loňskému roku je důvodem k obavám,“ uvedla Caila Schwartzová, ředitelka oddělení Consumer Insights ve společnosti Salesforce.

Sociální sítě jako nová nákupní tržiště

Datart: Češi ve velkém nadělovali elektroniku, pod stromečkem vládly mobily Přečtěte si také:

Datart: Češi ve velkém nadělovali elektroniku, pod stromečkem vládly mobily

Společnost Salesforce dále zjistila, že Maloobchodníci, kteří využívají strategie obchodování na sociálních sítích, zaznamenali 20 % celosvětových svátečních prodejů realizovaných prostřednictvím platforem, jako je TikTok Shop a Instagram.

Zatímco podíl globálního mobilního provozu zůstal meziročně stejný (79 %), podíl zadaných objednávek vzrostl na téměř 70 %, zatímco v roce 2023 to bylo 67 %. Objednávky z mobilních zařízení dosáhly nejvyšší úrovně na Štědrý den, kdy tvořily 79 % všech objednávek, zatímco v roce 2023 to bylo 77 %.

Cyber25 Early

Údaje z průzkumu společnosti Salesforce také zjistily, že 79 % amerických zákazníků uvedlo, že jim v posledním roce při nakupování v obchodě pomohl zaměstnanec obchodu pomocí mobilního zařízení. Celkově se mobilní zařízení podílela na celosvětových prodejích ve výši 842 miliard dolarů a na prodejích v USA ve výši 195 miliard dolarů.

Zdroj: Salesforce

Čtěte dále

Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025