Salesforce: Umělá inteligence v roce 2024 změní budoucnost práce

27. 12. 2023
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: Depositphotos
AI by měla přispět k chytřejšímu pracovišti i k vylepšování firemní kultury.

Společnost Salesforce připravila přehled trendů a predikcí v oblasti technologií a umělé inteligence tak, jak je pro příští rok očekávají vedoucí manažeři společnosti. Jeden z průzkumů Salesforce například odhalil, že generativní AI ušetří až pět hodin práce týdně.

Co se dozvíte v článku
  1. Umělá inteligence změní způsob, jakým přemýšlíme o lidské produktivitě
  2. Nárůst samostatných aktivit AI uvolní čas pro práci, která bude mít větší dopad
  3. Schopnosti AI vyřeší problém s nedostatkem lidí v zákaznické podpoře
  4. Firmy budou využívat AI pro zpracování svých dat, aby byly rychlejší a produktivnější
  5. Umělá inteligence přispěje k chytřejšímu pracovišti
  6. AI přispěje k vylepšování kultury na pracovištích

Jak to tedy podle odborníků Salesforce bude v příštím roce vypadat na pracovištích?

Umělá inteligence změní způsob, jakým přemýšlíme o lidské produktivitě

„Šedesát procent vedoucích pracovníků tvrdí, že produktivitu svého týmu měří především sledováním ukazatelů činnosti, jako jsou odpracované hodiny nebo odeslané e-maily,“ říká Christina Janzerová, SVP výzkumu a analýzy ve společnosti Slack.

To se však podle Janzerové změní v souvislosti s rozsáhlejším využíváním AI na pracovištích, protože AI začne nahrazovat velkou část všední, opakující se práce, kterou jsme dlouho měřili jako vstupy produktivity.

„Příští rok firmy změní způsob, jakým měří výkonnost a produktivitu, aby se místo vstupů zaměřily na výsledky, jako jsou produkty uvedené na trh nebo generované kontakty. V souvislosti s tím budou muset vedoucí pracovníci změnit svoje priority z měření činnosti na měření dopadu,“ dodává Janzerová.

Nárůst samostatných aktivit AI uvolní čas pro práci, která bude mít větší dopad

„Hlavním cílem AI v příštím roce je využití technologie k dosažení plné automatizace ve firmách, kdy bude možné zcela automatizovat standardní pracovní postupy,“ nastiňuje Param Kahlon z EVP a GM, Automation & Integration divize ve společnosti Salesforce.

AI má podle Kahlona obrovský potenciál automatizovat všechny běžné úkoly, od zpracování objednávek až po finanční vypořádání a poprodejní podporu.

„Díky identifikaci opakujících se úkolů a využití integrace dat k informovaným predikcím a generování automatizací má AI dobré předpoklady k tomu, aby absorbovala současné rutinní pracovní vzorce a uvolnila náš čas pro smysluplnější, produktivnější a ziskovější práci,“ upřesňuje.

Schopnosti AI vyřeší problém s nedostatkem lidí v zákaznické podpoře

„Historicky nízká míra nezaměstnanosti zhoršila problém udržení zaměstnanců v zákaznických centrech. Generativní AI může vést ke snížení nákladů na nábor těchto zaměstnanců, protože zvyšuje úroveň samoobslužnosti a zlepšuje produktivitu pracovníků v zákaznické podpoře,“ konstatuje Ed Thompson, tržní stratég ve společnosti Salesforce.

Firmy budou využívat AI pro zpracování svých dat, aby byly rychlejší a produktivnější

„Průměrný referent se potýká s problémem přetížení informacemi. Zpracování firemních dat pro něj představuje více než 11 hodin promarněných týdně,“ popisuje Jackie Roccaová, viceprezidentka pro produkty, AI a expanzi, Slack.

V příštím roce podle Roccaové začneme pozorovat zcela reálný dopad generativní umělé inteligence na to, jak pracujeme, jak s těmito daty pracujeme a jak přemýšlíme o produktivitě.

„Začne to schopnostmi, jako je vyhledávání znalostí pomocí AI, které podle mého názoru nejlépe a nejbezprostředněji využívají získávání hodnoty ze stávajících dat zákazníků,“ vysvětluje.

„V dlouhodobějším horizontu se výstupy produktivity skutečně posunou s pokročilejšími schopnostmi generativní AI, jako je automatizace úkolů a schopnost proaktivně odhalovat trendy a poznatky,“ uzavírá Roccaová.

Umělá inteligence přispěje k chytřejšímu pracovišti

„Chatboti a virtuální asistenti zjednoduší práci zaměstnanců tím, že automaticky rezervují správný prostor pro potřeby týmu. AI bude také poskytovat rychlé odpovědi na dotazy, navádět zaměstnance ke zdrojům a usnadňovat požadavky na služby,“ říká Relina Bulchandaniová, EVP, Real Estate and Workplace Services, Salesforce.

„A AI bude řídit proaktivní zapojení zaměstnanců a jejich zkušenosti tím, že bude předpovídat prostory a služby, které zaměstnanci potřebují, aby se jim dařilo, ještě dříve, než si zaměstnanci uvědomí, že je potřebují,“ doplňuje.

Cyber25 Early

AI přispěje k vylepšování kultury na pracovištích

„Špičkoví experti neočekávají od své společnosti pouze výplatu. Firmy se budou muset znovu zaměřit na kulturu pracoviště a podporu zaměstnanců na pracovišti i mimo něj. Tyto investice povedou k vyšší spokojenosti zaměstnanců, jejich lepšímu udržení a celkovému obchodnímu úspěchu,“ míní David Ard, vedoucí oddělení Employee Success, Slack a Salesforce.

Zdroj: Salesforce

Čtěte dále

Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu