Samsung kupuje podíl Sony ve společném podniku vyrábějícím LCD

2. 1. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – everythingposs
Ilustrační obrázek
Sony oznámilo, že prodá celý svůj podíl v joint venture zaměřeného na výrobu LCD druhému společníkovi, firmě Samsung za 934 milionů dolarů. Jaký je plán ztrátového byznysu Sony?

Samsung kupuje podíl Sony ve společném podniku na výrobu LCDSpolečnosti Samsung a Sony podepsaly kontrakt, na základě kterého Samsung přemění společnost vyrábějící S-LCD na vlastní dceřinou společnost, jež bude dodávat panely pro televizory Sony.

Korejský výrobce LCD displejů byl založen v březnu 2004, přičemž Sony v něm drželo necelých 50 % akcií.

Rozhodnutí přichází v době, kdy Sony čelí hlubokým ztrátám v prodeji televizorů a řeší otázku, zda bude schopné oživit svůj core-byznys.

Společnost se sídlem v Tokiu uvedla v listopadu 2011, že ve fiskálním roce končícím v březnu 2012 očekává ztrátu přes miliardu dolarů. V současné době však přepočítává prognózu prodejů.

Dohoda umožní Sony stabilní cestou založenou na tržních cenách získávat LCD panely od Samsung Electronics bez odpovědnosti či nákladů, které se pojí s provozem továrny,“ uvedlo Sony v tiskovém oznámení.

Integrace produktů a vyšší marže

Sony, podobně jako jiný japonští výrobci, dlouho bojovalo se ziskovostí svého TV byznysu pod tlakem zahraničních rivalů, jako jsou Samsung a Vizio. Vedení společnosti však opakovaně uvedlo, že od produktu neupustí.

Cyber25

Poslední plány Sony ukazují na zaměření se na ziskovost bez ohledu na množství prodaných kusů a přesun k odběru panelů od dalších výrobců.

Kultovní japonská společnost oznámila, že se zaměřila na „strategii čtyř monitorů,“ která cílí na nabídku obsahu a propojení smartphonů, laptopů, tabletů a televizorů. V rámci tohoto postupu Sony akvírovalo podíl Ericssonu ve společné firmě Sony Ericsson.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
Česká Wultra je podle Gartneru lídrem v postkvantové autentizaci
Česká Wultra je podle Gartneru lídrem v postkvantové autentizaci
Kulatý stůl o distribuci: Specialisté versus broadlineři (2. díl)
Kulatý stůl o distribuci: Specialisté versus broadlineři (2. díl)