Slack: Nástroje AI si nacházejí cestu do kanceláří, vyzkoušel je každý čtvrtý pracovník

12. 3. 2024
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Depositphotos
Nový průzkum společnosti Slack potvrzuje zrychlující se trend využívání umělé inteligence ve firmách a organizacích.

Podle nejnovějšího průzkumu Workforce Lab pořádaného společností Slack, která je součástí Salesforce, vzrostlo v posledním čtvrtletí 2023 používání nástrojů umělé inteligence na pracovištích o 24 %. Průzkum také vyčísluje průměrné množství času, které kancelářští zaměstnanci stráví plněním úkolů, které mají nízkou prioritu.

Co si vedoucí pracovníci od AI slibují:

  • Zvýšení efektivity a produktivity zaměstnanců (38 % respondentů).
  • Rozhodování založené na datech (35 %)
  • Inovace výrobků a služeb (34 %)
  • Snížení nákladů (33 %)
  • Větší zaměření na strategii než na rutinní úkoly (27 %).
  • Zlepšená zákaznická zkušenost (18 %)

Z dotazování vyplynulo, že přibližně 80 % těch, kteří používají umělou inteligenci, tvrdí, že tato technologie jim zlepšuje jejich produktivitu. Přesto jsou ale názory na AI stále smíšené: 42 % pracovníků tvrdí, že jsou nadšeni, že umělá inteligence a automatizace zvládne úkoly, které jsou součástí jejich současné práce, 31 % má k AI neutrální postoj a 27 % z ní má obavy.

Průzkum Slacku také odhalil, že většina (81 %) vedoucích pracovníků pociťuje tlak na začlenění nástrojů umělí inteligence do své organizace, přičemž polovina všech vedoucích pracovníků uvedla, že míra naléhavosti je vysoká.

Čeho se vedoucí pracovníci obávají:

  • Bezpečnost dat a ochrana soukromí (44 % respondentů)
  • Spolehlivost a přesnost umělé inteligence (36 %)
  • Nedostatek odborných znalostí a dovedností zaměstnanců (25 %)
  • Etické otázky a dodržování předpisů (17 %)
  • Důvěra a přijetí ze strany zákazníků (17 %)
  • Náklady na implementaci a údržbu (16 %)

Zajímavé je i to, že kancelářští zaměstnanci ve firmách, které vydaly pokyny pro používání umělé inteligence, téměř šestkrát častěji experimentují s nástroji AI ve srovnání s pracovníky, jejichž firmy žádné takové pokyny nemají.

Pracovníci také uvádějí, že 41 % svého času tráví úkoly, které mají „nízkou hodnotu, opakují se nebo nemají smysluplný přínos pro jejich hlavní pracovní náplň“. To ukazuje na jasnou příležitost pro nástroje umělé inteligence a automatizaci, které mohou pomoci zaměstnancům soustředit energii od rutinní práce k činnostem, které mají vyšší hodnotu.

WT100_25

Drtivá většina lidí, kteří využívají umělou inteligenci a automatizaci, již začíná pociťovat nárůst produktivity,“ říká Christina Janzerová, senior viceprezidentka pro výzkum a analytiku ve společnosti Slack. „Data však naznačují, že neposkytnutí pokynů nebo instrukcí ohledně AI může bránit zaměstnancům, aby ji vyzkoušeli. Pokud chcete své zaměstnance připravit na revoluci v oblasti AI, můžete začít tím, že jim poskytnete pokyny, jak lze AI v práci využívat.“

Zdroj: Slack

Čtěte dále

Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
AI je klíčová pro budoucnost, myslí si tři ze čtyř partnerů TD Synnex
AI je klíčová pro budoucnost, myslí si tři ze čtyř partnerů TD Synnex
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně