Slováci při nákupu na internetu stále preferují dobírku

11. 3. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Edyta Pawlowska - Fotolia.com
Podle průzkumu NMS Market Research ženy na Slovensku věří spíše bankovnímu převodu, muži si jdou po zboží osobně.

Průzkum NMS Market Research pro portál Heureka na Slovensku ukazuje, že dobírka zůstává nejčastějším způsobem platby za zboží nakoupené na internetu.

Zkušenosti s ní má až 83% dotázaných Slováků nakupujících na internetu. Na druhé příčce se umístil internet banking se 43 % a na třetí pak platba kartou, kterou používá 28 % respondentů nakupujících online. Průzkumu se zúčastnil vzorek přibližně 2 200 respondentů používajících internet.

Vysoká popularita dobírky prozrazuje, že lidé mají obavy platit za zboží předem,“ uvedl v oznámení projektový manažer Heureka.sk Kamil Demuth.

Platbu v sídle obchodu využívá 17 % respondentů nakupujících online. Zkušenost s ní má až 20 % dotázaných mužů, ale jen 11 % dotázaných žen.

Cyber25

Podle psychologa Andreje Kuruce, odborníka na genderovou problematiku, mají ženy stále více úkolů spojených s péčí o domácnost a děti, a tedy méně času a možností cestovat do výdejen e-shopů. Proto jim údajně platby z domu pomáhají sladit pracovní a rodinný život.

Heureka pak na základě průzkumu NMS dodává, že zkušenost s platbou na splátky za zboží koupené přes internet má 6 % respondentů.

Zdroj: Heureka.sk

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen