Slováci při nákupu na internetu stále preferují dobírku

11. 3. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Edyta Pawlowska - Fotolia.com
Podle průzkumu NMS Market Research ženy na Slovensku věří spíše bankovnímu převodu, muži si jdou po zboží osobně.

Průzkum NMS Market Research pro portál Heureka na Slovensku ukazuje, že dobírka zůstává nejčastějším způsobem platby za zboží nakoupené na internetu.

Zkušenosti s ní má až 83% dotázaných Slováků nakupujících na internetu. Na druhé příčce se umístil internet banking se 43 % a na třetí pak platba kartou, kterou používá 28 % respondentů nakupujících online. Průzkumu se zúčastnil vzorek přibližně 2 200 respondentů používajících internet.

Vysoká popularita dobírky prozrazuje, že lidé mají obavy platit za zboží předem,“ uvedl v oznámení projektový manažer Heureka.sk Kamil Demuth.

Platbu v sídle obchodu využívá 17 % respondentů nakupujících online. Zkušenost s ní má až 20 % dotázaných mužů, ale jen 11 % dotázaných žen.

Podle psychologa Andreje Kuruce, odborníka na genderovou problematiku, mají ženy stále více úkolů spojených s péčí o domácnost a děti, a tedy méně času a možností cestovat do výdejen e-shopů. Proto jim údajně platby z domu pomáhají sladit pracovní a rodinný život.

Heureka pak na základě průzkumu NMS dodává, že zkušenost s platbou na splátky za zboží koupené přes internet má 6 % respondentů.

Zdroj: Heureka.sk

Čtěte dále

Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu