Sophos: Pětina IT manažerů při kyberútoku netuší, kdy a jak k němu došlo

12. 3. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: (c) Gorodenkoff - Fotolia.com
Většina kybernetických zločinců je odhalena na serverech (37 %) nebo v síťové infrastruktuře (37 %). Na koncové body připadá 17 % a na mobilní zařízení 10 % zjištěných útoků. Pětina IT manažerů ovšem nedokáže při kybernetickém útoku určit místo průniku.

Z průzkumu společnosti Sophos zabývající se bezpečností koncových bodů vyplývá, že největší počet útoků je odhalen na serverech a v síťové infrastruktuře – shodně po 37 %. Pouhých 17 % útoků je zjištěno na koncových bodech a 10 % na mobilních zařízeních.

Na serverech bývají ukládána citlivá data včetně finančních a informací o majetku či zaměstnancích. Je logické, že k největšímu odhalení dochází právě zde a v sítové infrastruktuře,“ říká Chester Wisniewski, hlavní výzkumník společnosti Sophos.

Koncové body však nelze ignorovat, protože většina kybernetických útoků začíná právě na nich. Bohužel stále velký počet IT manažerů nedokáže určit, kudy zločinci do jejich systémů pronikli a kdy k tomu došlo,“ upozorňuje.

Pětina IT manažerů nedokáže určit místo průniku

Průzkum totiž odhalil, že 20 % IT manažerů, kteří se v loňském roce setkali s nejméně jedním kybernetickým útokem, nedokáže určit místo průniku do informační architektury jejich organizace. Celkem 17 % respondentů pak netuší, jak dlouho útok probíhal.

Organizace, které vyšetřují jeden nebo více potenciálně rizikových incidentů měsíčně, stráví podle průzkumu těmito aktivitami v průměru 48 dní v roce – tedy čtyři dny každý měsíc.

IT manažeři proto požadují od řešení na ochranu koncových bodů především identifikaci podezřelých událostí (27 %), správu varování (18 %) a prioritizaci podezřelých událostí (13 %). Od všech těchto vlastností očekávají snížení času nutného pro vyhodnocení a reakci na bezpečnostní varování.

Cyber25

Celkem 57 % respondentů uvedlo, že plánují nasadit podobné řešení během následujících 12 měsíců. Dvě pětiny IT manažerů si podle průzkumu navíc přejí, aby měli k dispozici přímo ve firmě silný expertní tým.

Zdroj: Sophos

Čtěte dále

Rittal racky VX IT: Klíč k moderní infrastruktuře v průmyslu i službách
Rittal racky VX IT: Klíč k moderní infrastruktuře v průmyslu i službách
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT