SPIR: Tři čtvrtiny českých uživatelů internetu se v říjnu připojovaly z mobilních zařízení

26. 11. 2020
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Beboy - Fotolia.com
V říjnu se na internet připojilo 7,8 milionu Čechů starších deseti let. Výhradně na mobilních telefonech a tabletech přitom surfovalo přes 900 tisíc osob.

Z aktuálních výsledků projektu NetMonitor a AdMonitoring, které připravuje Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR), vyplynulo, že internetová populace ČR starší deseti let dosáhla v říjnu 7,8 milionu osob.

Celkem 5,9 milionu uživatelů se k internetu připojilo z mobilního zařízení (telefonu nebo tabletu), přičemž výhradně na mobilních zařízeních surfuje 922 tisíc osob.

Podzimní sezónní růst návštěvnosti v kombinaci s druhou vlnou pandemie stojí za zvýšením návštěvnosti zejména zpravodajských online médií a také webů zaměřených na zdraví,“ komentuje výsledky Jana Břeská, výkonná ředitelka SPIRu.

Volnější vládní opatření proti šíření koronaviru ve srovnání s jarními měsíci jsou pravděpodobně důvodem toho, že návštěvnost zatím nedosáhla březnových čísel,“ upřesňuje.

Graf 1 – Top 10 provozovatelů podle počtu návštěvníků 

Graf – Top 10 provozovatelů podle počtu návštěvníků, říjen 2020

Zdroj: SPIR

Rostly i výdaje na reklamu

V projektu NetMonitor bylo v říjnu zapojeno 460 měřených serverů, na kterých uživatelé z ČR a zahraničí zhlédli 8,3 miliardy stránek. Zářijové výsledky projektu AdMonitoring ukazují meziroční růst jak v direct, tak i v programatické displej reklamě.

Objem direct reklamy byl v září 664 milionů Kč (meziroční nárůst o 15 %) a objem programatické displej reklamy byl 653 milionů Kč (nárůst o 5 %), dohromady v displej reklamě to bylo 1,31 miliardy Kč v ceníkových cenách, což bylo o 10 % více než před rokem.

Graf 2 – Meziroční srovnání vývoje výdajů do display reklamy

Channeltrends letní speciál

Graf 2 – Meziroční srovnání vývoje výdajů do display reklamy

Zdroj: SPIR

Čtěte dále

Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta