Spotové ceny DRAM zaznamenaly během dvou týdnů 30% růst

18. 9. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © carroteater - Fotolia.com
Skokový růst cen je následek nedávného požáru v továrně společnosti SK Hynix.

Spotové ceny DRAM jsou o 30 % vyšší než před dvěma týdny v důsledku požáru v továrně SK Hynix v čínském Wuxi. Společnost sice v tiskovém prohlášení uvedla, že škody nejsou vážné a že do konce října bude zařízení ve Wuxi v plném provozu, avšak trhy tím zřejmě neuklidnila.

Ceny 2Gb DDR3 čipů se v současnosti pohybují okolo 2,20 dolaru za kus, zatímco před požárem byly pouze 1,5 dolaru. Ceny 4Gb DDR3 čipů vzrostly na 4,20 dolaru za kus.

Zdroje uvádí, že někteří výrobci, například Hewlett-Packard, začali kvůli požáru skupovat čipy do zásoby. Zvýšená poptávka následně zvedla ceny.

Hrozí nedostatek DRAM

DRAM čipy se totiž mohou rychle stát nedostatkovým zbožím. Dodavatelé jsou v současnosti odkázáni na tři výrobce, a sice Samsung Electronics, Micron Technology a SK Hynix.

Cyber25

U SK Hynix však hořelo, Samsung nedávno snížil podíl DRAM ve své celkové produkci paměťových čipů na 20 % a Micron zase přeorientoval své zařízení v Singapuru z výroby PC DRAM na flashové NAND čipy.

Zdroj: Digitimes

Čtěte dále

Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu