Symantec: Firmy podceňují bezpečnostní riziko sociálních sítí

30. 7. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Octus - Fotolia.com
Symantec zveřejnil výsledky studie zaměřené na sociální média, která zkoumala, jak se organizace chrání před negativními důsledky používání sociálních sítí, jako jsou Facebook, Twitter a další on-line fóra. Kde mají firmy mezery a lze jim dodat řešení?

Symantec: Firmy podceňují bezpečnostní riziko sociálních sítí Foto: © Octus - Fotolia.comPrůzkum ukázal, že průměrně firmy zažily v uplynulém roce 9 incidentů spojených se sociálními médii. Jednalo se například o zveřejňování důvěrných informací zaměstnanci. Většina dotčených firem (94 %) čelí podle průzkumu negativním následkům, včetně poškození dobré pověsti, ztráty důvěry zákazníků, ztráty dat a ušlého zisku.

Firmy ví, jak je důležité chránit a uchovávat e-maily, IM, tabulky a další nestrukturované informace. Nyní si také musí uvědomit, že stejně důležité jsou i informace na sociálních sítích,“ uvedl v tiskovém oznámení Greg Muscarella, senior director of product management, Symantec Information Management Group.

Firmy řešení odkládají

Podle průzkumu 82 % podniků vedlo alespoň diskuzi o možnostech archivace citlivých obchodních informací na sociálních sítích, začlenění sociálních sítí do bezpečnostních politik a o programech vzdělávání zaměstnanců. Nicméně méně než 25 % organizací skutečně realizovalo některé z těchto technologií a politik.

Průzkum odhalil 3 nejčastější incidenty velkých firem na sociálních sítích v uplynulém roce:

Cyber25 Early

  • zaměstnanci sdílí příliš mnoho informací na veřejných fórech (46 %),
  • ztráta nebo odhalení důvěrných informací (41 %),
  • zvýšený počet soudních sporů (37 %).

Dopady draze zaplatí

V průzkumu odpovědělo více než 90 % dotázaných se zkušeností s incidenty ze sociálních médií, že pocítilo negativní následky, včetně:

  • snížení ceny akcií (průměrná cena: 1 038 401 dolarů),
  • nákladů na soudní spory (průměrná cena: 650 361 dolarů),
  • přímých finančních nákladů (průměrná cena: 641 993 dolarů),
  • poškození pověsti značky / ztráty důvěry zákazníků (průměrná cena: 638 496 dolarů),
  • ušlých zisků (průměrná cena: 619 360 USD).

Studii provedla v dubnu 2011 agentura Applied Research, která se zaměřila na IT odborníky a vrcholový management zodpovědný za počítače, sítě a technologické zdroje v malých, středních a velkých firmách. Průzkumu se zúčastnilo 1225 respondentů ze 33 zemích Severní Ameriky, regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika), Asie a Tichomoří a Latinské Ameriky.

Zdroj: Symantec
Foto: © Octus - Fotolia.com

Čtěte dále

René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu
René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu
Algotech znovu na nákupech, vstupuje do firmy Expinit
Algotech znovu na nákupech, vstupuje do firmy Expinit
Anect začíná novou etapu, do vedení se staví Filip Winkelhofer
Anect začíná novou etapu, do vedení se staví Filip Winkelhofer
Energie v pohybu: První společná akce ALSO a Huawei spojila technologie, udržitelnost a pohyb
Energie v pohybu: První společná akce ALSO a Huawei spojila technologie, udržitelnost a pohyb
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Budoucnost SOC center stojí na AI, bez lidského ověřování se ale neobejdou
Budoucnost SOC center stojí na AI, bez lidského ověřování se ale neobejdou