T-Mobile v pandemickém roce 2020 zvýšil tržby o mírných 1,6 %

1. 3. 2021
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Jan Prchal - Fotolia.com
Služby operátora na konci loňského roku využivalo téměř 6,2 milionu zákazníků. Zájem o internetové připojení od T-Mobilu vzrostl o 15 %, celkové tržby se vyšplhaly na zhruba 28,3 miliardy korun.

Společnost T-Mobile zveřejnila výsledky svého hospodaření v roce 2020. Z nich vyplývá, že celkové tržby ve sledovaném období dosáhly 28,358 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 1,6 %.

Operátor v loňském roce uspěl v aukci na frekvence 5. generace, spustil 5G síť, rozšířil pokrytí nejmodernější optickou sítí a uvedl do provozu první 5G kampusovou síť v České republice. Celkové investice dosáhly v roce 2020 částky 4,2 miliardy korun.

T-Mobile dále uvádí, že navzdory epidemické situaci a panujícím opatřením rozšířil pokrytí optickou sítí o dalších 70 000 domácností na celkem 210 000. V dalších letech by podle vyjádření společnosti mělo tempo výstavby ještě akcelerovat.

Počet mobilních zákazníků T-Mobilu v roce 2020 dosáhl téměř 6,2 milionu, 368 000 zákazníků využívalo pevné připojení a 189 000 některou z televizních služeb. Počet odběratelů internetového připojení meziročně stoupl o 14,9 %.

Mobilní provoz – růst všech ukazatelů

Pandemická situace se projevila na všech ukazatelích provozu v mobilních sítích. Objem mobilních dat (bez FWA služeb) podle T-Mobilu meziročně vzrostl o 66 % na více než 166 000 TB.

Channeltrends letní speciál

Datový provoz včetně FWA služeb dosáhl téměř 451 tisíc TB (+43,6 % oproti roku 2019). Množství provolaných minut vzrostlo o 12,5 % na více než 13 miliard minut, textových zpráv zákazníci operátora odeslali téměř 5,4 miliardy (+18,9 %).

Zdroj: T-Mobile

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Kulatý stůl o distribuci: Specialisté versus broadlineři (2. díl)
Kulatý stůl o distribuci: Specialisté versus broadlineři (2. díl)
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Česká Wultra je podle Gartneru lídrem v postkvantové autentizaci
Česká Wultra je podle Gartneru lídrem v postkvantové autentizaci
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen