Téměř dvě třetiny spotřebitelů nakoupí dárky v e-shopu, který již znají (Shoptet)

18. 11. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Mitarart - Fotolia.com
Spotřebitelský průzkum Shoptetu ukázal, že 96 % oslovených plánuje nakoupit alespoň část vánočních dárků v e-shopech a 62 % z nich tak učiní v obchodu, se kterým již mají pozitivní zkušenosti. Hlavní nápor podle Shoptetu přijde v polovině prosince.

Hlavní nápor v souvislosti s vánočními nákupy zaznamenaly e-shopy již počátkem listopadu. Uvádí to společnost Shoptet, podle níž během tohoto období došlo k nárůstu objednávek o 26 %. Anketa Shoptetu dále ukázala, že téměř 96 % z 1,2 tisíce respondentů si letos pořídí alespoň část dárků v e-shopech.

První vlna vánočních nákupů na e-shopech většinou začíná v polovině září. Letos sice tento nárůst přišel o něco později, ale o to výrazněji. Začátkem října stoupl počet objednávek o 16 %. Největší nápor pak mohou e-shopaři očekávat 14. - 15. prosince,“ uvedl CEO Shoptetu Miroslav Uďan.

V osvědčených e-shopech, kde již někdy nakupovali, pořídí vánoční dárky 62 % dotázaných. Jako hlavní důvody respondenti uváděli především důvěryhodnost a dobrou předchozí zkušenost (34 %), výhodné věrnostní programy (21 %), znalost zboží i orientaci v obchodu (17 %) a jistotu, že nakupují u poctivého obchodníka (12 %).

Cyber25

Internetové obchody hlavní nápor ještě čeká, většina dotázaných (82 %) bude totiž své dárky teprve pořizovat. Celkem 59 % respondentů chce mít Ježíška vyřízeného nejpozději dva týdny před Štědrým dnem, ostatní připouští, že budou nakupovat na poslední chvíli.

Zdroj: Shoptet

Čtěte dále

Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Webcast: HP WXP – Moderní podpora pro hybridní dobu
Webcast: HP WXP – Moderní podpora pro hybridní dobu
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně