Únorové tržby za ICT zboží rostly o 20 %

6. 4. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © jura - Fotolia.com
Český maloobchod zaregistroval nejvyšší meziroční růst tržeb od října 2008. Vyplývá to z měsíční zprávy Českého statistického úřadu.

Nejvíce v únoru letošního roku rostly tržby podnikům prodávajícím zboží prostřednictvím internetu či zásilkové služby (o 25,2 %) a specializovaným prodejnám s počítačovým a komunikačním zařízením (o 21,7 %).

Celkově se meziročně tržby v českém maloobchodě zvýšily o 6,3 %. Šlo tak o nejvyšší meziroční růst neočištěných tržeb od října 2008. Nutno však dodat, že v maloobchodě kromě motorových vozidel (CZ-NACE 47) se sezónně očištěné tržby snížily reálně meziměsíčně o 0,1 %.

K celkovému růstu tržeb přispěl také prodej výrobků pro kulturu, sport a rekreaci (o 7,7 %), výrobků pro domácnost (o 6,9 %), farmaceutického, zdravotnického a kosmetického zboží (o 6,7 %) a potravin v nespecializovaných i specializovaných prodejnách (o 3,3 %, resp. o 1,1 %).

Channeltrends letní speciál

Naopak nižší zájem spotřebitelé projevili o nákupy ve specializovaných prodejnách oděvů a obuvi (o 1,6 %).

V průměrných cenách došlo k poklesu, který ovlivnily zejména nižší ceny pohonných hmot a počítačového a komunikačního zařízení.

Zdroj: ČSÚ

Čtěte dále

Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem