V září rostl prodej ICT zboží v ČR o pětinu, na Slovensku jen o 1,6 %

6. 11. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Art Allianz - Fotolia.com
Prodej výpočetních a komunikačních zařízení optikou statistických úřadů v České republice a na Slovensku vykázal výrazně odlišné výsledky.

V českém maloobchodě (vč. prodeje pohonných hmot; CZ-NACE 47) klesly sezónně očištěné tržby reálně meziměsíčně o 0,3 % a meziročně očištěné o kalendářní vlivy vzrostly o 1,2 %.

Nejvyšší růst zaznamenal prodej přes internet či prostřednictvím zásilkové služby (o 22,6 %) a specializovaný maloobchod s počítačovým a komunikačním zařízením (o 20,8 %), kde však opět nejvíce klesaly ceny.

Za celé 3. čtvrtletí 2014 se tržby v českém maloobchodě (včetně prodeje pohonných hmot) zvýšily o 1,8 %.

Na Slovensku se v září 2014 meziměsíčně zvýšily tržby ve velkoobchodě o 2,2 % a v maloobchodě o 0,8 %.

Meziročně se velkoobchodní tržby v úhrnu zvýšily o 7,2 %, jenže u ICT zařízení slovenský velkoobchod klesl o 4,7 %.

Celkové meziroční zvýšení maloobchodních tržeb o 2,8 % podpořil prodej ICT zařízení ve specializovaných prodejnách mírným růstem o 1,6 %.

Zdroj: ČSÚ, ŠÚSR

Čtěte dále

Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci