Většina IoT projektů dopadne špatně, ale technologie za to nemohou (Cisco)

5. 6. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © bakhtiarzein - Fotolia.com
Studie společnosti Cisco uvádí, že jen čtvrtina IoT projektů je úspěšně dotažena do konce. Překážkou přitom nejsou technologie; společným jmenovatelem hlavních příčin selhání je nezkušenost.

Nedávný průzkum společnosti Cisco ukázal, že projekty zaměřené na internet věcí (IoT) ve většině případů dopadají neslavně. Z odpovědí více než 1 800 šéfů IT oddělení z USA a VB vyplývá, že úspěšného dokončení se dočká pouze 26 % projektů.

O fenoménu internetu věcí se sice hodně mluví, ale to neznamená, že mu každý rozumí. Studie například uvádí, že 60 % projektů vypadalo dobře na papíře, ale v praxi se ukázaly být mnohem složitější. Ve většině případů přitom nejde o technologie.

O problémy se podle studie zpravidla postará organizace, struktura a kultura v rámci podniku. Nejčastějšími důvody, proč IoT projekty selhávají, je skutečnost, že trvají příliš dlouho, podnik nemá patřičné zkušenosti, data nejsou dostatečně kvalitní, chybí spolupráce mezi týmy a dochází k přečerpání rozpočtu.

Channeltrends letní speciál

Ze selhání si však lze vzít ponaučení. Celkem 64 % respondentů uvedlo, že zkušenosti z neúspěšných projektů jim pomohou zvýšit investice do internetu věcí, a 61 % respondentů tvrdí, že si jejich podnik teprve začíná uvědomovat potenciál, který internet věcí nabízí.

Zdroj: Cisco

Čtěte dále

Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta