Visa: Češi provedli třetí nejvyšší počet bezkontaktních transakcí v Evropě

15. 3. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © jura - Fotolia.com
Visa zveřejnila statistiky bezkontaktních karet za rok 2013. Počet plateb se v ČR meziročně zčtrnáctinásobil.

Společnost Visa zveřejnila statistiky týkající se využívání možnosti bezkontaktních plateb. Výsledky ukazují, že v České republice se za rok 2013 uskutečnilo prostřednictvím karet Visa 30,7 milionu takových plateb za celkem 13 miliard korun.

To řadí Českou republiku na třetí místo v Evropě za Polsko (158,7 milionu transakcí) a Velkou Británii (94,3 milionu). Slovensko skončilo s 23,1 milionu na čtvrtém místě.

V roce 2012 přitom v ČR proběhly jen 2 miliony bezkontaktních plateb. Meziročně tedy u nás došlo v tomto ohledu k 1435% růstu.

Počet bezkontaktních terminálů v ČR vzrostl meziročně o 265 %, přičemž je zavedla i řada velkých řetězců. Celkový počet bezkontaktních terminálů v České republice dosahuje téměř třiceti tisíc. K velkému růstu došlo i u bezkontaktních karet. Těch od Visymeziročně přibylo o 288 % a nyní jich má v České republice být v oběhu 1,7 milionu.

Cyber25

Průměrná hodnota platby bezkontaktní kartou dosáhla v České republice v loňském roce 425 Kč. V celé Evropě je přitom průměrná hodnota transakce v přepočtu 250 Kč.

Zdroj: Visa

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem