Vrstvený přístup k IT bezpečnosti: ideální pro SMB zákazníky

28. 5. 2021
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: Zebra systems
Zajistit účinné kybernetické zabezpečení ještě nikdy nebylo důležitější a MSP poskytovatelé služeb musí splňovat vysoké nároky – správné vrstvy ochrany pomohou bez potíží vyhovět požadavkům koncových zákazníků. Společnost ZEBRA SYSTEMS nabízí přístup postupného přidávání jednotlivých vrstev dle aktuálních potřeb.

SMB firmy jsou nejčastější obětí kybernetických útoků – podle některých průzkumů až polovina cílů jsou právě malé a střední firmy. Z důvodu nedokonalé ochrany trvá až 280 dní, než se jim podaří identifikovat a zvládnout následky narušení jejich bezpečnosti, přičemž celkové náklady mohou přesáhnout miliony korun.

Pomůže s tím vrstvená ochrana, protože více kroků v útoku znamená více šancí ho zastavit. Společnost N-able určila 5 úrovní, na které je třeba nejprve aplikovat následující základní vrstvy a opatření:

Zařízení

  • Antivirové řešení využívající skenování podle definic, heuristické a behaviorální skenování.
  • Nastavení pravidel pro vzdálené monitorování a správu (RMM) pro označení služeb určených k hromadné deaktivaci.

Aplikace

  • Pravidelná instalace oprav operačního systému a softwaru třetích stran.
  • Eliminace softwaru s ukončenou životností, protože u něj většinou není zajištěna podpora. 

Lidé

  • Pravidelná bezpečnostní školení, díky kterým uživatelé rozpoznají podvody, budou si umět nastavit silná hesla a budou dodržovat bezpečnostní zásady.

Síť

  • Využívání firewallu s cílem zabránit postrannímu šíření nákazy v síti.

Internet

  • Dedikované řešení pro zabezpečení e-mailu s cílem rozšířit nativní zabezpečení v e-mailových programech.
  • Konfigurace e-mailu na deaktivaci maker, blokování dokumentů chráněných heslem a skenování jakýchkoliv propojení.
  • Aktivace filtrování URL adres na koncových bodech s cílem zabránit počítačům v kontaktování škodlivých stránek nebo serverů.
  • Uzavření internetových portů včetně protokolu připojení ke vzdálené ploše (RDP). 

Po nasazení základních vrstev se doporučují přidávat pokročilé vrstvy, které postupně budou vylepšovat zabezpečení zákaznické infrastruktury:

Zařízení

Výměna antivirového řešení (AV) za detekci a ochranu koncových bodů (EDR), jež využívá umělou inteligenci (AI) a strojové učení. Umožňuje nabídnout kontroly slabých míst koncových bodů s cílem vyhledat problémy, jako jsou například chybějící opravy, použití výchozích hesel a nesprávné konfigurace.

Aplikace

Redukce stínového IT omezením možnosti instalovat nepodporovaný software, prostřednictvím aplikace stanovující seznam povolených/zakázaných programů. Dále pak kontrola bezpečnostních protokolů cloudového softwaru zveřejněných na webu (nepoužívat software, u kterého zveřejněné nejsou).

Lidé

Interní správce hesel a nabídka služeb pro správu přístupu, aby byly přihlašovací údaje uživatelů v ještě větším bezpečí. V rámci zvýšení bezpečnosti nasazení vícefaktorové ověřování, ideálně pomocí aplikace autentikátoru a nikoli textu nebo e-mailu.

Internet

Firewall nové generace, jež nabízí funkce zabezpečení, jako jsou detekce malwaru, prevence narušení a kontrola SSL. Ke zvážení jsou cloudové firewally, které posunou ochranu ještě dále za hranice organizace.

V rámci doplňování dalších vrstev lze vybrat ze široké nabídky řešení N-able pro poskytovatele MSP. Antivir lze například vyměnit za řešení pro komplexnější ochranu koncových bodů N-able EDR.  Na úrovni uživatelů je možné využít řešení pro správu hesel typu N-able Passportal a zvýšit úroveň zabezpečení hesel. Nebo na internetové úrovni lze nasadit řešení N-able Mail Assure, které nad rámec základní bezpečnostní vrstvy poskytuje zachování kontinuity e-mailového provozu či archivaci e-mailů.

Cyber25 Early

Ukázku reálného využití bude možné shlédnout na webináři společností ZEBRA SYSTEMS a Patron IT pod názvem Příklady „layered security“ přístupu z praxe, který se koná v úterý 1. června ve 13:30 hodRegistrace možná zde.

Zdroj: Zebra Systems

Čtěte dále

Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb