VSHosting: Black Friday letos způsobil menší nápor na e-shopy než loni

28. 11. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © vilisov - Fotolia.com
Hostingová společnost uvádí, že české e-shopy během loňské slevové akce Black Friday evidovaly o 30 % vyšší počet požadavků za sekundu než letos. Za nižším černopátečním náporem podle VSHostingu stojí především déle trvající slevové akce.

Analýza společnosti VSHosting, jež podle svých slov zajišťuje provoz téměř poloviny e-shopů na českém a slovenském trhu, ukázala, že během páteční akce Black Friday byl provoz na českých e-shopech zhruba 4,8krát vyšší, než je průměr.

Zpráva ovšem podotýká, že akce Black Friday byla letos u poloviny zkoumaných e-shopů slabší než loni. V roce 2017 totiž podle VSHostingu evidovaly české e-shopy o 30 % vyšší počet požadavků za sekundu, než tomu bylo letos.

Společnost dodává, že průměrná hodnota kliknutí ze stran kupujících dosahovala v minulých letech zhruba šestinásobku průměrného provozu a výjimečně se dostala až na jedenáctinásobek. Letos nebyla ani pětinásobná.

VSHosting si průměrnou nižší návštěvnost vysvětluje stále déle trvajícími slevovými akcemi. „V posledních letech stále více e-shopů rozprostře slevové akce do několika dnů či i týdnů před samotným Black Friday,“ uvádí ředitel společnosti Damir Špoljarič.

Dodává však, že rozprostření akčních nabídek může být chytrým řešením jak z pohledu vytíženosti serverů, tak z praktických důvodů. „Přestože Black Friday má být jednodenní akcí, lidé oceňují zejména možnost klidnějších nákupů,“ vysvětluje Špoljarič.

Zdroj: VSHosting

Čtěte dále

Photon Go: Chytrý přenosný projektor s ultra krátkou projekční vzdáleností od Optomy
Photon Go: Chytrý přenosný projektor s ultra krátkou projekční vzdáleností od Optomy
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Objem dat skokově roste, zvyšuje rizika deepfake útoků
Objem dat skokově roste, zvyšuje rizika deepfake útoků
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First