Zákazníci začínají nakupovat v pozdějších hodinách, tvrdí Kasa.cz

31. 8. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © nyul - Fotolia.com
Podle statistik e-tailu Kasa.cz se mění nákupní zvyklosti zákazníků. Své nákupy realizují i v pozdějších odpoledních až večerních hodinách, a dotazy řeší prostřednictvím chatu.

Zatímco ještě před pěti lety zákazníci nakupovali nejčastěji kolem poledne, dnes se čas jejich nákupů přesunuje na dopolední hodiny a na dobu po pracovní době, uvádí Kasa.cz ve zprávě vycházející ze svých statistik.

Dvě denní špičky Kasa údajně zaznamenává kolem 9. hodiny ranní a 20. hodiny večerní. Nejvíce zákazníci tohoto e-shopu nakupují od pondělí do čtvrtka, v pátek se nákupy soustředí na dopolední hodiny a o víkendu se prodeje realizují vesměs jen večer.

Změna nákupního času je dána bezpochyby tím, že dnes již většina zákazníků má počítač připojený k internetu nejen v práci, ale i doma, a tak není problém vybírat zboží i v podvečer,“ vysvětluje změnu David Pintar, vedoucí zákaznického servisu Kasa.cz.

Channeltrends letní speciál

Kasa dále uvádí, že více než třetinu dřívějších telefonických dotazů zákazníků dnes řeší prostřednictvím chatu, přičemž tato tendence má stále růst.

Nejčastěji se zákazníci přes chat táží na technickou specifikaci vybraného zboží (cca 60 % dotazů). Zbylých 40 % tvoří dotazy na termín dodání zboží, na možnost nákupu na splátky či na otevírací dobu v kamenných prodejnách, dodává Kasa.cz.

Zdroj: Kasa.cz

Čtěte dále

Kulatý stůl o distribuci: Specialisté versus broadlineři (2. díl)
Kulatý stůl o distribuci: Specialisté versus broadlineři (2. díl)
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Česká Wultra je podle Gartneru lídrem v postkvantové autentizaci
Česká Wultra je podle Gartneru lídrem v postkvantové autentizaci
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem