Zaměstnanci nejvíce zneužívají pracovní čas na e-mail a sociální sítě

8. 4. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Ogerepus - Fotolia.com.png
Společnost truconneXion, výrobce softwaru pro monitorování zaměstnanců, sestavila žebříček zneužívání pracovního času. Dominuje mu stále e-mail, sociální sítě jsou v závěsu.

Podle průzkumu se za rok 2011 každý zaměstnanec věnoval mimo pracovním aktivitám v průměru 51 minut denně.Podle průzkumu truconneXion se v roce 2011 každý zaměstnanec věnoval mimopracovním aktivitám v průměru 51 minut denně. To je v porovnání s předchozím rokem o 5 % méně, což odpovídá 3 minutám. truconneXion zveřejňuje míru zneužívání pracovního času už od roku 2009 a průměrně klesl „zneužitý“ čas o 43 %.

Z mimopracovních aktivit se zaměstnanci nejvíce věnují soukromému e-mailu, kterému věnují přibližně 12 minut. Meziročně se tento čas o dvě minuty snížil a to především díky sociálním sítím, které na žebříčku letí vzhůru a v současné době jsou na druhém místě. Zaměstnanci jim v průměru věnují 10 minut denně. K rostoucím trendům krom sociálních sítí patří také on-line nakupování a instant messaging jako je Skype.

Méně času věnovali v roce 2011 zaměstnanci stahování multimédií, kde došlo k propadu o polovinu, a hraní her. „V roce 2011 jsme zaznamenali viditelný přesun k rychlým a bezprostředním formám komunikace. Hrát hry, pouštět si videa a další multimédia lze přímo přes internet bez nutnosti stahování jakýchkoli souborů,“ uvedl v tiskové zprávě auditpro manažer Martin Hnízdil.

Počet minut strávený mimopracovními aktivitami se liší podle dne v týdnu. Nejvíce jsou zaměstnanci „aktivní“ v pátek, kdy takto stráví 88 minut. V průběhu dne je kritický čas mezi 13. a 14. hodinou, kdy se zaměstnanci věnují jiným aktivitám přibližně 13 minut.

Průzkum je postaven na agregovaných datech ze zhruba 200 českých firem, které truconneXion sbírá od roku 2009.


Žebříček zneužívání pracovního času zaměstnanci

Cyber25

 

Žebříček zneužívání pracovního času zaměstnanci.
Zdroj: truconneXion

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem