Zebra Systems: Hlavními motivy přechodu na MSP jsou vážnější hrozby a potřeba vyšší produktivity

28. 1. 2022
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Alef
Zebra upozorňuje, že hrozby typu Log4j již jsou běžnými break/fix nástroji nezvládnutelné.

Společnost Zebra Systems uvádí, že hlavními důvody přechodu tradičních IT poskytovatelů na MSP model je potřeba vyšší produktivity a automatizace při řešení stále náročnějších požadavků zákazníků.

V loňském roce se podle odborníků také objevily rozsáhlejší bezpečnostní hrozby, které již nelze s tradičním přístupem break/fix efektivně eliminovat.

K nejvážnějším incidentům se z pohledu poskytovatelů IT služeb zařadily zejména tzv. supply chain útoky umožňující získat přístup k datům klientů přes nezabezpečenou infrastrukturu poskytovatelů.

Ke konci roku 2021 pak došlo k odhalení zranitelnosti v knihovně Log4j, která naráz ohrozila stovky softwarových systémů využívaných organizacemi po celém světě.

Útoky jsou čím dál rozsáhlejší

Zebra upozorňuje, že rozsah takovýchto útoků je již nad síly těch dodavatelů IT služeb, kteří se spoléhají hlavně na reaktivní přístup k incidentům.

V loňském roce se objevilo několik bezpečnostních incidentů, které ukazují na snahu o vyšší efektivitu kybernetických útoků,“ řekl Ondřej Šabata, sales engineer pro řešení N-able ve společnosti Zebra Systems.

Cyber25 Early

Nezbytným trendem je tak podle něj přechod od reaktivního modelu poskytování IT služeb k proaktivnímu MSP přístupu s pomocí RMM platformy integrující bezpečnostní nástroje typu ochrana koncových bodů, ochrana e-mailů, správa hesel či patch management. 

Zdroj: Zebra Systems

Čtěte dále

Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025