Ženy si vybírají chytrý telefon nejčastěji na základě zkušeností přátel (Lenovo)

23. 4. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Lenovo
Průzkum ukázal, že si Češka nejčastěji vybere model chytrého telefonu na základě rad přátel. Až na druhém místě se umístila vlastní zkušenost, na třetím pak recenze v médiích. Spíše než vzhled Češky zajímá cena a vlastnosti zařízení.

Téměř třetina žen se při výběru nového mobilního telefonu spoléhá na rady a zkušenosti svých známých a kamarádů. Vyplývá to z průzkumu společnosti Lenovo, který proběhl v České republice v průběhu března. Podle něj také řada žen při nákupu telefonu spoléhá na vlastní zkušenost (28 %) nebo se řídí recenzemi v médiích (20 %).

Zajímavým zjištěním také je, že se respondentky při nákupu řídí nejen recenzemi telefonů v médiích, ale prochází také informace v diskuzních fórech na internetu,“ uvedla Lucie Hajdová, marketingová manažerka českého zastoupení Lenova.

Výsledky průzkumu boří zažité stereotypy o tom, že si ženská část populace vybírá elektroniku pouze podle vzhledu nebo barvy. Potvrzují se tak závěry loňského průzkumu Intelu, který došel k podobným zjištěním v souvislosti s nákupem PC.

Ženy podle Lenova už dávno od svého telefonu nepožadují jenom stylový design, ale chtějí také výkonné zařízení s užitečnými funkcemi. Pro čím dál větší množství z nich jsou kromě ceny důležité vlastnosti telefonu jako funkce (20 %) nebo výkon (14 %).

Co se barev týče, naprostou stálici představuje černá. Při výběru telefonu by po ní sáhlo až 40 % respondentek. Populární je také bílá, kterou by zvolila necelá pětina.

Rozdíly v preferencích barev panují napříč celou republikou. Zatímco na Moravě by ženy dále sáhly spíše po červeném telefonu, ženy žijící v hlavním městě preferují růžovou a šedou.

Cyber25


Průzkum byl zpracován v březnu 2015 na reprezentativním vzorku 500 respondentek ve věku od 18 do 55 let.

Zdroj: Lenovo

Čtěte dále

Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury